نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان از دیدار شماری از اعضای خبرگان با هاشمی‌رفسنجانی خبر داد و گفت: در این جلسه به ایشان گفتیم از عملکرد خانواده‌اش تبری بجوید که وی گفت...
 
به گزارش روزنامه جوان، نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان از دیدار شماری از اعضای خبرگان با هاشمی‌رفسنجانی خبر داد و گفت: در این جلسه به ایشان گفتیم از عملکرد خانواده‌اش تبری بجوید که وی گفت "اگر خانواده‌ام مسئله شخصی، اجتماعی یا سیاسی دارند قانون و دادگاه وجود دارد و مانع دادگاه آنان نیستم و نمی‌توانم باشم ".
آیت‌الله سید علی‌اکبر قره‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با فارس در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری داشت به بیان نظرات خود درباره طرح هاشمی رفسنجانی موسوم به "برون رفت از وضعیت فعلی کشور "، اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره فرزندانش در میان اعضای مجلس خبرگان و نیز اقدامات موسوی و کروبی پرداخت.
 
* هاشمی درباره طرح خود با خبرگان مشورت نکرده است
وی با تاکید بر اینکه طرح هاشمی رفسنجانی با خبرگان مطرح نشده و هیچ مشورتی صورت نپذیرفته است، گفت: خبرگان در اجلاسیه اخیرشان اصرارشان بر آن بود که آنهایی که تسلیم قانون نشدند باید با آنان قانونی برخورد شود.
آیت‌الله قره‌باغی با اشاره به اقدامات افراطی هواداران دو کاندیدای ناکام جریان اصلاحات در راهپیمایی روز قدس که برخلاف منافع ملی انجام شد، تصریح کرد: این کاندیداها افراد خود را در روز قدس به خیابان‌ها کشاندند و در آنجا رسانه‌های خارجی را حاضر کردند از این رو باید این افراد توضیح دهند که چرا اینگونه اقدامات را انجام داده‌اند؟

* به هاشمی گفتیم از خانواده خود و فتنه گران تبری بجوید
وی با اشاره به دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرگان با هاشمی رفسنجانی که در چند روز گذشته برگزار شد، گفت: خود آقای هاشمی اظهارشان بر این بود که پیرو و تسلیم رهبری هستند و از اول هم همی‌نگونه عمل کردند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما به آقای هاشمی در این دیدار گفتیم که این اظهارات خود را علنی با مردم در میان بگذارد و از دو قشر تبری بجوید. یکی آنهایی که پس از انتخابات این بلواها را به راه انداختند و فتنه‌ها را بوجود آوردند و نیز تبری جستن از عملکرد خانواده خود و اینکه ایشان تکلیفش را با خانواده‌اش روشن کند.

* هاشمی می‌گفت "اگر خانواده‌ام مشکلی دارند مانع از دادگاهی‌شدن آنها نمی‌شوم
وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی البته گفتند که "من کاری با عملکرد خانواده‌‌ام ندارم و اگر اعضای خانواده‌ام هر کاری کرده‌اند دادگاه هست و باید آنجا با آنها برخورد کنند چرا که خانواده‌ام به من ربطی ندارد و اگر مسئله شخصی، اجتماعی یا سیاسی دارند قانون و دادگاه وجود دارد و مانع دادگاه آنان نیستم و نمی‌توانم باشم ".
آیت‌الله قره‌باغی اضافه کرد: ما به آقای هاشمی می‌گفتیم که این سخنانش را با مردم در میان بگذارد و آن سخنانی که در نماز جمعه کرده است برای مردم توضیح دهد که به چه دلیل آنها را به میان آورده است.
وی با اشاره به تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان قانون اساسی و اینکه این شورا چندین بار از کاندیداهای معترض خواست تا برای اعتراض خود به این شورا مراجعه کنند، یادآور شد: با وجود اینکه شورای نگهبان برای رسیدگی به اعتراضات برخی از کاندیداهای معترض شورای رسیدگی را تشکیل داد اما این کاندیداها به آن تمکین نکردند از این رو معتقدم ساختارشکنان باید تسلیم شوند وگرنه ملت آنها را می‌‌‌کوبند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون با آمریکا سازش نکرده است؛‌ حال بیاید با پادوهای‌ آنان سازش کند. این‌ها علنا با اسلامیت نظام مشکل دارند که نمونه آن مصاحبه زشت و سخیف دختر آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حکومتی شبهه استبدادی است.
وی در آسیب‌شناسی خود از اقدامات آشوب‌گران در حوادث پس از انتخابات باشکوه 22 خرداد خاطرنشان کرد که آشوب‌گران همه هدفشان ضربه زدن به ولایت فقیه بود و باید با راهنمایان و محرکین این افراد قانونی برخورد شود.
 
* کروبی با جنایتی که انجام داد باید توبه کند
استاد حوزه علمیه در پاسخ سئوالی درخصوص اسناد کروبی مبنی بر تجاوز بر زندانیان که از سوی کمیته ویژه قوه قضائیه رد شد، گفت: کروبی باید توبه کند؛ چرا که وی جنایتی سخیف علیه نظام و نیروهای مخلص آن داشته است.
آیت‌الله قره‌باغی با اشاره به رسوایی و جعلی بودن برخی از اسناد کروبی مبنی بر تجاوز بر زندانیان، اظهار داشت: مثلا آن خانمی که کروبی مدعی بود که پدرش شهید شده و بر روی او اسید پاشیده‌اند پس از مدتی مشخص شد که نه پدر و نه برادران وی شهید شده‌اند و اساسا وی کشته نشده است از این رو با استناد به سخنان دادستان کل کشور و نیز کمیته ویژه قوه قضائیه در رابطه با ادعاهای کروبی وی مواردی از اشتباهات خود را قبول کرده است اما تاکنون به آن اعتراف نکرده است.
وی در خاتمه مجددا تاکید کرد: کروبی با ادعاهای خود به فقاهت و در مجموعه همه چیز نظام توهین کرد این درحالی است که ملت ایران اهل نماز شب، اعتکاف و روزه هستند و چنین حرف‌های سخیفی را هیچگاه نمی‌پذیرند.
 
  گردآوری:گروه خبرسيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:   javannewspaper.com