روز گذشته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی» را داد تا از این پس «دولت از مداخله در امور انتخابات منع گردد».
 
به گزارش مهر، کاندیدای اصولگرای منتقد دولت دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری که از شکایت خود از شورای نگهبان-صرفنظر کرده بود روز گذشته از طرحی برای منع دخالت دولت در انتخابات سخن گفت تا انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از آنچه بر دوره دهم رفت مصون بماند. او با مطرح کردن طرح تشکیل کمیسیون ملی انتخابات بیان کرد: باید کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود تا دولت از مداخله در امور انتخابات منع گردد و در حقیقت با این کار اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد لذا ما در این طرح به دنبال اصلاح نظام و قانون انتخابات هستیم و اگر در ساماندهی این طرح موفق شویم بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد.

او که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد مسجدسلیمان سخن می‌گفت اظهار داشت: مسئولان و فعالان سیاسی کشور، پس از انتخابات در معرض امتحانات سختی قرار گرفتند زیرا آرامش بیشتر در فضای پیش از انتخابات فراهم بود و متأسفانه پس از انتخابات فضای سنگین امنیتی در جامعه به وجود آمد وی ادامه داد: به غیر از ملت ایران برخی از مسئولان و فعالان سیاسی، نمره پائینی در تدبیر و حل و فصل بحران به دست آوردند و در حقیقت مردم، سرافراز قبل و بعد از انتخابات بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حوادث اخیر نشان داد که ما باید دموکراسی، مردمسالاری دینی و ظرفیت خود را افزایش دهیم و لذا اگر اموری مانند مناظرات ایام انتخابات ادامه پیدا کند، با روشن شدن حقایق، مردم نیز آرامش از دست رفته خود را باز پس خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: اگر نامزدهای انتخاباتی و نهادهای نظارتی با یکدیگر همکاری می‌کردند مشکلات امروز به وجود نمی‌آمد.

رضایی در مورد راه برون‌رفت از بحران‌های فعلی گفت: راه برون‌رفت از این اوضاع برادری و وحدت است البته نه وحدت و برادری برای معامله و سازش بلکه وحدت در سمت و سوی دفاع از حقوق مردم و نظام، لذا تفرقه‌ها و دعواها به جامعه زیان وارد خواهد کرد.

او که پس از انصراف از «پیگیری شکایت شخصی خود درباره نتایج انتخابات» گفت «ظلم‌ها» و «اجحافاتی» که پس از انتخابات به «مردم»شده است را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند گفت: همانطور که برای مشارکت مردم حقی قائل هستیم باید برای اعتراضات مردم هم حقوقی قائل شویم و اگر اعتراضات قانونی باشد و رهبران اعتراضات، گفتمان اخلاقی و قانونی را رعایت کنند، نهادهای حکومتی هم باید بپذیرند که این اعتراضات جزئی از مردمسالاری دینی است و مشکلی به وجود نخواهد آورد و اگر عکس این امر باشد حوادث جبران ناپذیری بوجود خواهد آمد.

رضایی پیش از این نیز برای دلجویی از معترضان پیشنهاد داده بود که «هرچه زودتر دادگاهی برای تعرض‌کنندگان به حقوق مردم تشکیل شود. رضایی همچنین به گفته خود در «بازداشتگاه کهریزک و آزادی بیش از 50 نفر از کسانی که بی‌گناه به زندان افتاده بودند تلاش کرد».

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که در مناظره انتخاباتی با دکتر احمدی‌نژاد دیپلماسی و مدیریت وی را به چالش کشید، اخیراً نسبت به نحوه رفتار دولتمردان در نیویورک ابراز تأسف کرده و از سخنان رئیس دستگاه اجرایی در مجمع عمومی سازمان ملل به تندی انتقاد کرد.

 محسن رضایی که در وقایع پس از انتخابات همواره سعی کرده با راه حل‌های گوناگون راه برون‌رفت از اوضاع کنونی را تبیین کند این روزها در طی مسیر خود سرعت بیشتری گرفته است. به نظر می‌رسد پیشنهادهای رضایی در راستای تلاش اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و افراد خیرخواه در تدوین متنی «بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری» و «نظرات صاحبنظران» برای برون‌رفت از وضعیت کنونی‌ باشد.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع: mehrnews.com