واکنش قالیباف به تروریستی خواندن سپاه
شهردار اسبق تهران گفت: تروریست خواندن نیروی رسمی نظامی یک کشور، غیر از آن که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، اثر دیگری نخواهد گذاشت. این اقدام، نه معنای درگیری نظامی می‌دهد و نه از توان منطقه‌ای سپاه خواهد کاست؛ فقط سپاه را در پیگیری راهبردهایش مصمم‌تر و خواب را از چشم سربازان آمریکایی در منطقه دور خواهد کرد

واکنش قالیباف به تروریستی خواندن سپاه

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی از سوی دولت آمریکا در صفحه خود در اینستاگرام نوشت:

برای برادران سپاهی‌ام

شاید آن روز که حضرت امام (ره)، فرمان تشکیل#سپاه_پاسداران_انقلاب_اسلامی را صادر کرد، هیچ یک از تحلیلگران غرب و شرق فکر نمی‌کردند سفره نورانی برکات این نهاد مقدس، تا این حد گسترده شود؛ از دفاع هشت ساله در برابر متجاوزان به میهن، تا تلاش برای کمک به مظلومان سوری، فلسطینی، عراقی، یمنی و لبنانی؛ از بازسازی و سازندگی و تلاش برای آبادانی کشور در قالب قرارگاه‌های سازندگی تا امدادرسانی به زلزله زدگان و سیل‌زدگان و بلادیده‌های کرمانشاه و بم و گلستان و لرستان و خوزستان. حتم دارم که دامنه خدمات و آثار سپاه عالمگیر خواهد شد، ان شاءالله.

و اما در مورد قرارگیری نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا؛

اول. این رفتار عجیب دولتمردان کم خرد آمریکا، نشان استیصال هیئت حاکمه این کشور در مواجهه با استراتژی منطقه‌ای جمهوری اسلامی است. سپاه در واقع نماینده و پیاده کننده راهبرد کلان ایران اسلامی در منطقه است و امروز، دشمنی که طرح‌های خود در غرب آسیا را ناکام می‌بیند، به جای اندیشیدن چاره‌ای برای عجز خود در برابر محور تفکر جمهوری اسلامی که همان حمایت از مستضعفین است، بازوی اجرایی این تفکر را تروریست می‌خواند و قطعا از این اقدام طرفی نخواهد بست.

دوم. تروریست خواندن نیروی رسمی نظامی یک کشور، غیر از آن که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، اثر دیگری نخواهد گذاشت. این اقدام، نه معنای درگیری نظامی می‌دهد و نه از توان منطقه‌ای سپاه خواهد کاست؛ فقط سپاه را در پیگیری راهبردهایش مصمم‌تر و خواب را از چشم سربازان آمریکایی در منطقه دور خواهد کرد.

سوم. روشن‌ترین پیام این تصمیم کاخ سفید آن است که سپاه، راه را درست رفته و تیرش دقیقا به هدف نشسته است. خدمات و دستاوردهای سپاه و سپاهیان امروز بیش از هر زمانی بر همگان روشن است و پاسداران انقلاب، در قلب ملت هستند و خواهند بود.

یاد شهدای پاسدار را گرامی می‌دارم و سوم شعبان، روز ولادت حضرت امام حسین علیه السلام و #روز_پاسدار را تبریک می‌گویم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir