هومن مجد، مترجم هیات همراه خاتمی در سفر به ایالات متحده، در کتاب اخیر خود، سفر سوروس به محل اقامت خاتمی برای دیدار با وی را تایید کرده است اما توضیح بیشتری در این مورد نداده است.
 
به گزارش الف، در صفحه 207 کتاب هومن مجد با عنوان "پارادوکس ایران مدرن" منتشر شده در سال 2009، مترجم همراه هیات خاتمی در سفر به ایالات متحده به این نکته اشاره کرده است که عده زیادی از مقامات سابق دولتی آمریکا در کنار افراد تاثیرگذاری همانند سوروس تقاضای دیدار با خاتمی را داشته‌اند.

نویسنده در این صفحه تایید می‌کند که سوروس و بلوم برای ملاقات به خاتمی به بوستون پرواز کرده‌اند. وی همچنین می‌نویسد که بلوم در آنجا از خاتمی تقاضای دیدار دیگری به صورت دو نفره در جایی غیر از بوستون [آتلانتا] را داشته است اما خاتمی این دیدار را رد کرده است. مساله ای که به گفته هومن مجد به دلیل نوع ویزای خاتمی امکان پذیر نبوده است.

در این صفحه آمده است:

او [خاتمی] نمی توانست با هیچ‌ فردی از دولت بوش به هر نحوی دیدار کند اما ظاهرا مقامات دولتی سابق زیادی بودند که مایل بودند او را ببینند. چهره‌های تاثیرگذار بی‌شماری همچون جورس سوروس و ریچارد بلوم (همسر دیان فینیستین [سناتور دموکرات از نیویورک]) هم بودند که با جت شخصی‌ به بوستون رفتند تا در هتل خاتمی با او به صورت خصوصی ملاقات کنند.

بلوم که به جیمی کارتر نزدیک است بار دیگر به خاتمی پیشنهاد دیدار دو جانبه با استفاده از هواپیمای جتش به دلایل تدارکاتی را داد (من برای آنها ترجمه می‌کردم) اما خاتمی با ملاطفت رد کرد و من هم اشاره کردم که نه تنها برنامه او پر است بلکه ویزای ویژه او فقط اجازه مسافرت به شهرهایی را می‌دهد که توسط وزارت امور خارجه تایید شده است. آتلانتا در این لیست نبود.
 
اخبار مرتبط
 با ادعایی جدید ،ادعای دیدار خاتمی با جرج سوروس پس گرفته شد
جورج سوروس از جزئیات ملاقات با خاتمی می گوید
 دفتر سوروس ملاقات او با خاتمی را تكذیب‌كرد
توضیحات مستند کیهان به تکذیب خاتمی 
خاتمی تکذیب کرد

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع: alef.ir