لاریجانی با تاکید بر اینکه وحدت در کشور باید حول امنیت ملی و نظام صورت گیرد خاطرنشان کرد: برخی افراد باید بر سر عقل آیند و دست از مبارزه با نظام بردارند.
 
به گزارش ایلنا،دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با انتقاد شدید از نوه بنیانگذار انقلاب به دلیل حمایت از كاندیدای اصلاح طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری گفت:حمایت سید حسن خمینی از موسوی امری نیست که مخفی بماند وقتی آقای احمدی‌نژاد برای احترام به حرم امام (ره) رفت، ایشان حضور نداشتند و این درحالی است که اگر ایشان به اصول دمکراتیک اعتقاد داشتند باید به رییس جمهور احترام می‌گذاشتند.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جواد لاریجانی در حاشیه نمایشگاه انجمن نجوم ایران در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به لزوم وحدت حول دفاع از نظام تاکید کرد و گفت: آقای مهندس موسوی یکی از خطاهای بزرگ بعد از انقلاب را مرتکب شد و جناح اصلاح طلب را به سمت تعارض با نظام حرکت داد.
وی با بیان اینکه اعتراض به نتایج انتخابات حق همگان است اما قیام علیه نظام درست نیست ادامه داد: آنها اگر از عصبانیت بعد از انتخابات دور بودند فکر می‌کردند و می‌دیدند که بسیاری از منافقان و صهیونیست‌ها برای آنها کف می‌زنند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه وحدت در کشور باید حول امنیت ملی و نظام صورت گیرد خاطرنشان کرد: برخی افراد باید بر سر عقل آیند و دست از مبارزه با نظام بردارند.
وی با اعتقاد بر اینکه موسوی آینده خوب سیاسی خود را از دست داد، افزود: ایشان می‌توانست به عنوان یک فرد خوب کار کند اما امروز لحن ادبیات و بیانیه‌هایش لحن رجوی رایافته است عده ای در بیت آقای منتظری به وحدت تاکتیکی رسیدند و اشتباهاتی را مرتکب شدند.
او که اعتراض به انتخابات را یک حق برای همگان می‌دانست یادآور شد که در جریان انتخابات مجلس، اعتراضاتی داشته که پذیرفته نشده است.
رئیس کمیته حقوق قوه قضاییه با بیان اینکه اعتراضات نباید به قیام علیه نظام تبدیل شود قیام علیه نظام را گناه بزرگی دانست که دشمنان را امیدوار می‌کند.
وی در واکنش به برخی تخلفات صورت گرفته در جریان بازداشت‌های اخیر نیز گفت: ما دو نوع تخلف را شاهد بودیم یک نوع آن مربوط به امنیت ملی بود که گروهی علیه نظام قیام کردند و نوع دوم تخلف مجریان بود که باید به آن رسیدگی شود البته تخلف دوم فقط نوعی تخلف است اما درگیری با نظام نیست.
لاریجانی افزود: متاسفانه عدهای با نام امام (ره) مقابله‌ای با نظام صورت دادند که همه منافقان، صهیونیست‌ها و سلطنت‌طلبان برای آنها کف زدند.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اعتقاد بر اینکه حتی در دفاع ازخائن هم چنین حمایت هایی صورت نگرفته بود ادامه داد: از این رو خیانت موسوی به انقلاب در سنخ خیانت رجوی است.
لاریجانی که می‌گفت کروبی، فرد باصفایی است افزود: با توجه به نقش وتاثیر گذاری وی در انقلاب نباید زیاد به او سخت گرفت.
وی در پاسخ به اینکه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مورد وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات چه کرده است گفت: کار ستاد حقوق بشر، تبلیغاتی نیست وما به موقع اوضاع را رصد می‌کنیم چنان که از چهار سال گذشته اوضاع زندانیان، دانشجویان و اساتید را بررسی کردیم و تعداد زیادی از آنها نیز آزاد شدند.
وی با اشاره به دریافت گزارشات متعددی از خانواده‌های زندانیان و پیگیری آن که منجر به آزادی تعدادی از آنها شده است گفت: ما همچنان به این اقدامات خود ادامه می‌دهیم.
لاریجانی در پاسخ به سوالی که به هتک حرمت بیت امام اشاره است، بر لزوم احترام به امام و خانواده ایشان تاکید کرد ودر عین حال گفت: البته باید بیت امام مسوول باشد آقای سید حسن خمینی فرد باهوش و زیرکی است اما حمایت وی از موسوی امری نیست که مخفی بماند وقتی آقای احمدی‌نژاد برای احترام به حرم امام (ره) رفت، ایشان حضور نداشتند و این درحالی است که اگر ایشان به اصول دمکراتیک اعتقاد داشتند باید به رییس جمهور احترام می‌گذاشتند.
وی تاكید كرد: برای بیت امام بسیار نامناسب است که از جریانی سیاسی، حمایت کند که می‌خواهد جریان سکولار را پدید آورد و مورد حمایت صهیونیست‌ها و منافقین است اگر بیت امام می‌خواهد حرمت امام را نگه دارد باید از مناقشات دوری کند.
 
 گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir