وزیر جوان، جواب محکمی به رائفی‌پور را داد
آذری جهرمی، به حرف های رائفی پور که از عدم نظارت اصولی بر شبکه های اجتماعی انتقاد کرده بود، واکنش نشان داد

وزیر جوان، جواب محکمی به رائفی‌پور داد

علی اکبر رائفی پور، نظریه پرداز اصولگرا در حوزه های سیاسی و ... با انتقاد از نبودن نظارت اصولی بر شبکه های اجتماعی در توئیتر نوشت:

«آقای جهرمی بنده قویا با فیلترینگ مخالفم اما آیا عدم نظارت اصولی بر شبکه های اجتماعی که منجر به قتل یک انسان بی گناه شده حق الناس نیست؟ ضارب از مدتها قبل تصویرش را باسلاح گرم منتشر می‌کرده، در کجای دنیا فضای سایبری اینگونه بی در و پیکر و صرفا ابزاری برای شوآف مسئولین است»

2027461_278.jpg

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در جواب رائفی پور نوشت:

«آزادی و امنیت هر دو از حق‌الناس است. یک جنایت وحشیانه و غیر انسانی رخ داده است، هر انسانی با شنیدن چنین خبری، متاثر می‌شود.

در سایر کشورها هم هر از چندگاهی اخباری از اینگونه جنایات منتشر می‌شود، اما عموما بررسی می‌کنند که عوامل ریشه‌ای چه بوده است. مثلا اسلحه چگونه به این راحتی در دسترس این فرد بوده؟ انگیزه‌اش چه بوده؟ و سپس در آن مواضع اصلاحاتی انجام می‌دهند. نگاهی اگر به صفحه این جنایتکار بیاندازید، نژادپرستی در آن موج می‌زند. ساده انگارانه است همه علل ریشه‌ای را رها کنیم و صرفا انتشار خبر جنایت در شبکه‌های اجتماعی را معادل همه علل بدانیم.

همین که امروز، شما مطالبه می‌کنید و من مسئول پاسخ می‌دهم و افکار عمومی قضاوت می‌کند، از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی است، اسمش گزارش به مردم است نه شوآف و البته مردم فرق این دو را خوب می‌دانند.

صدالبته ما باید پلیس را در امر امنیت در فضای مجازی، یاری کنیم. از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم»

2027458_248.jpg

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir