آنکارا: معترضان ارمنی ساکن لبنان را مجازات کنید
سفیر ترکیه در لبنان از مقامات لبنانی خواست تا تدابیر لازم را برای مجازاتی کسانی که اقدام به آتش‌زدن پرچم ترکیه در بیروت کرده بودند، اتخاذ کند

آنکارا: معترضان ارمنی ساکن لبنان را مجازات کنید

ارمنی‌ها روز ۲۴ آوریل گذشته به مناسبت سالروز کشتار ارامنه در پایتخت لبنان تظاهرات کرده و پرچم ترکیه را آتش زده بودند.

«هاکان چاکل» سفیر ترکیه در بیروت دیروز دوشنبه در پیامی به «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به این مساله واکنش نشان داد و خواستار مجازات تظاهرات‌کنندگان ارمنی شد.

چاکل آتش زدن پرچم ترکیه را اتفاقی «تاسف‌بار» خواند و از دولت لبنان خواست تا همه تدابیر قانونی را علیه کسانی که در آتش زدن پرچم دست داشتند، به کار بگیرد.

به گزارش آناتولی، اعضای «انجمن لبنانی ترکیه‌ای» شامل جمعیت‌های آشتی ترکیه و لبنان دیروز در راستای همبستگی با سفارت ترکیه در بیروت و در رد اهانت به پرچم ملی ترکیه، با کارکنان و دیپلمات‌های ترکیه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

هیات انجمن لبنانی ترکیه‌ای در این دیدار بر ضرورت «مقابله با هرگونه تلاش برای از بین بردن روابط دوستی و صداقت بین ترکیه و لبنان و دور شدن از اقدامات تحریک آمیز تاکید کرد».

روز یکشنبه گذشته سالروز کشتار مورد ادعای ارامنه بود و در ارمنستان هم مراسمی با حضور سرژ سرکسیان رئیس جمهوری این کشور و بزرگان کلیسای مرکزی آن، برگزار شد.

مقامات ارمنستان سال‌هاست برای به رسمیت شناخته شدن این واقعه به عنوان یک نسل کشی از سوی سایر کشورها تلاش می‌کند. در این میان تعدادی از کشورها از جمله یونان، فرانسه و روسیه قوانینی در این زمینه وضع و قتل‌عام ارامنه در سال 1915را محکوم کرده‌اند.

آنچه کشتار ارامنه به دست عثمانی‌ها خوانده شده و دولت آنکارا آن را به رسمیت نمی‌شناسد برای دهه‌ها عامل تنش در روابط ارمنستان و ترکیه بوده است و دوکشور با وجود 330 کیلومتر مرز مشترک هیچ روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir