اسرائیل، آتش‌‎بس با حماس را پذیرفت
منابع رسانه ای فلسطینی بامداد دوشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با فشارهای افکار عمومی جهانی ناگزیر به اتش بس تن داده است

اسرائیل، آتش‌‎بس با حماس را پذیرفت

توافق میان گروه های مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

این توافق که با تلاش های سازمان ملل متحد و مصر در قاهره انجام شده است، از ساعت 4.30 دقیقه بامداد امروز دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است.

ساعاتی پیش از اعلام آتش بس،منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که گروه های مقاومت فلسطین طرح آتش بس متقابل با اسرائیل را نپذیرفته اند.

این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، اعلام کردند: هیات های حماس و جهاد اسلامی که در قاهره به سر می برند اصرار دارند، توافق نامه های آتش بس در گذشته بدون هیچ گونه پیش شرطی توسط رژیم تل آویو اجرا شود.

تن دادن رژیم صهیونیستی به آتش بس با گروه های مقاومت، پس از آن انجام می شود که شمار کشته های رژیم صهیونیستی در نتیجه شلیک موشک های مقاومت که در پاسخ به حملات بی امان ارتش تل آویو به نوار غزه و کشتار مردم این باریکه صورت گرفت، به چهار نفر رسیده است و 41 تن نیز زخمی شدند.

همچنین براساس اعلام فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، طی دو روز گذشته 600 فروند موشک از باریکه غزه به اسرائیل شلیک شده است.

پیش از این فرانسه از میانجی گری مصر و سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و گروه های مقاومت حمایت کرده بود.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در درگیری های دو روز گذشته گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تاکنون 24 فلسطینی کشته و 154 تن دیگر زخمی شدند.

دور جدید درگیری بین گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیست از روز شنبه با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به مناطق مسکونی غزه آغاز و با پاسخ کوبنده مقاومت سرانجام متوقف شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir