بایدن: ترامپ، دلیل اصلی کاندیداتوری من است
جو بایدن از دونالد ترامپ به خاطر نحوه مدیریت روابط آمریکا با چین، افزایش تعرفه‌ها و بدهی‌ها و کسری تجارت با پکن انتقاد کرد

بایدن: ترامپ، دلیل اصلی کاندیداتوری من است

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ در اولین سفر انتخاباتی خود به نیوهمپشایر اظهار کرد: رویه او (دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا) کلاً اشتباه است. رییس جمهور هیچ کاری جز افزایش تعرفه‌ها، بدهی و کسری تجاری انجام نداده است.

بایدن تصریح کرد: تنها کسانی که بهای این شرایط را پرداخت می‌کنند، کشاورزان و کارگران هستند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، کشاورزان آمریکایی از جمله افرادی هستند که بیشترین ضربه را در جنگ اقتصادی چین با آمریکا دیده‌اند و میزان صادرات دانه‌های سویای آن‌ها به چین در سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین میزان خود طی ۱۶ سال اخیر رسید.

نیوهمپشایر نخستین ایالتی است که طی روند انتخابات مقدماتی حزب دموکرات رای خواهد داد.

این اظهارات در حالی از سوی بایدن مطرح شده که ترامپ افزایش تعرفه‌های واردات کالاهای چین را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد کرده است و نگرانی‌ها درباره اقدام متقابل چین افزایش یافته‌ است.

چین نیز روز دوشنبه تعرفه‌های ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا را بالا برد.

ترامپ در پیامی توییتری اظهار کرده که جو بایدن در خصوص چین به اندازه او سختگیر نخواهد بود و نوشته است: چین این رویا را می‌بیند که جو بایدن خوابالو یا هر کدام از دیگر نامزدها در ۲۰۲۰ انتخاب شوند. آن‌ها عاشق غارت آمریکا هستند.

بایدن در سخنانش خواستار لغو کاهش مالیاتی شد که ترامپ و جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ آن را تصویب کردند. او خطاب به جمعیتی که از او استقبال کردند، گفت، در این انتخابات شرکت می‌کند زیرا "این انتخابات مشخصاً چیزی بیش از سیاست است".

او بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ اظهار کرد، "ساکن فعلی" کاخ سفید دلیل اصلی اقدام او است.

معاون اوباما متعهد شد که درباره مواضع سیاسی خود دقیق‌تر صحبت کند و گفت که اواخر ماه جاری میلادی با یک سخرانی درباره سیاست محیط زیستی خود این کار را آغاز خواهد کرد.

بایدن با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اظهار کرد، در دور قبلی انتخابات شرکت نکرده زیرا نمی‌خواسته روند جلب حمایت‌ها از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ را مختل کند.

او همچنین تاکید کرد که می‌خواهد با "سوء استفاده از قدرت" مبارزه کند و هرگز به "قلدرها" علاقه‌ای نداشته است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir