بولتون: ایران به چهل سال ترور پایان دهد!
مشاور امنیت ملی آمریکا به دنبال تحریم‌شدن بخشی از صنایع پتروشیمی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعاهایی مبنی بر حمایت از تروریسم را علیه ایران تکرار کرد

بولتون: ایران به چهل سال ترور پایان دهد!

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد: ایران پولش را صرف «تأمین مالی و هدایت تروریسم» می‌کند که منجر به مشکلات جدی اقتصادی شده و بدتر می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این که رئیس جمهور [دونالد ترامپ] به ایران فرصتی برای یک آینده بهتر داده است، مدعی شد که اما اول این حکومت باید به آن‌چه «چهل سال حکم‌فرمایی ترور» می‌خواند، پایان دهد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۷ خرداد به وقت واشنگتن در بیانیه‌ای تحریم‌های ظالمانه جدید علیه ایران اعلام کرد.

طبق این بیانیه‌، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین ۳۹ شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد و به تنهایی نیمی از صادرات پتروشیمی ایران را عهده‌دار است.

تحریم‌های یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشورمان در حالی از سوی آمریکا اعلام شده که محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه این کشور بر دیگر بخش‌های صنعت کشورمان از جمله نفت و معادن با اعتراضات جهانی مواجه شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir