شکایت مجمع از علی مطهری و محمود صادقی
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان از دو نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت کردند که در نشست امروز این هیأت بررسی شد

شکایت مجمع از علی مطهری و محمود صادقی

محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح تصمیم‌گیری‌های امروز این هیأت درباره تعدادی از پرونده‌های مطروحه، اظهار داشت: این نشست با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و پرونده شکایت یک موسسه فرهنگی از علیرضا محجوب نماینده مردم تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌ها و عدم ارائه مستندات قانونی این پرونده با عدم احراز تخلف نماینده مردم تهران مختومه اعلام شد.

جمالی همچنین با اشاره به پرونده شکایت دادستانی از کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات به دلیل برخی اظهارات در قم اظهار کرد: لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس طی نامه‌ای اعلام کرد که شکایتی ندارد، لذا این پرونده هم مختومه شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: شکایت‌هایی هم معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت علوم و داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان از احمد همتی نماینده مردم سمنان به این هیئت کرده بودند که همتی با حضور در جلسه توضیحاتی را ارائه کرد که بر این اساس هیئت نظارت درخواست کرد تا شکایت کنندگان و هم شهود این پرونده در جلسه بعدی هیئت حضور پیدا کنند.

وی درباره دو شکایت ناجا از حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر و گناوه هم بیان کرد: هیئت نظارت بر نمایندگان از آقای خدری دعوت کرد و وی توضیحاتی را در این باره مطرح کرد که مقرر شد معاونت پارلمانی ناجا جهت ارائه توضیحات بیشتر به این هیئت دعوت شود.

جمالی افزود: همچنین درباره اعلام محکومت حجت‌الاسلام خدری جهت عدم حضور در ورزشگاه هم با توجه به توضیحات نامبرده و عدم ارائه مدرک مستدل از سوی ناجا، این پرونده مختومه اعلام شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در ادامه اظهار کرد: پرونده‌ای هم درباره شکایت وزارت نفت از هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک درباره اظهارات وی پیرامون اوراق شدن جکت‌ها مطرح شد که در این مورد مقرر شد هیئت نظارت دوباره از کمیسیون انرژی مجلس استعلام کند؛ همچنین درمورد شکایت دیگر وزارت نفت از نامبرده هم مقرر شد که خادمی در جلسات آتی هیئت نظارت حضور به هم رساند.

وی با اشاره به شکایت عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به دلیل ایراد اتهاماتی به آخوندی تصریح کرد: قاضی‌پور به هیئت نظارت دعوت و توضیحاتی را ارائه کرد که با توجه به منطبق بودن توضیحات وی با اظهارات شاهد که خود دارای مسئولیت است، هیئت نظارت به این نتیجه رسید که اظهارات نماینده مردم ارومیه خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

جمالی ادامه داد: پرونده‌ای هم درباره شکایت میثم نصیری احمدآبادی رئیس مرکز اطلاعات مالی از جمعی از نمایندگان بود که مقرر شد درمورد ممنوع الخروج بودن شاکی دوباره از دادستانی پیگیری‌های لازم به عمل آید.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به صحبت‌های علی مطهری نماینده مردم تهران نسبت به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از نامبرده هم گفت: در این نشست قرار شد هیئت نظارت از مطهری جهت ارائه توضیحات بیشتر دعوت به عمل آورد.

وی درباره شکایت رئیس حفاظت و بازرسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اظهارات محمود صادقی نماینده مردم تهران هم بیان کرد: این موضوع در نشست امروز مطرح و بررسی شد و هیئت نظارت صحبت‌های صادقی را خارج از وظایف نمایندگی ندانست.

جمالی در خاتمه عنوان کرد: به دنبال شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده مردم تهران، ۵ نفر از شهود این نماینده در جلسات قبلی هیئت نظارت حضور یافته و توضیحات خود را ارائه کردند که هیئت نظارت همچنان درباره این موضوع در حال پیگیری است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com