برایان هوک: هیچ مذاکره پنهانی با ایران وجود ندارد
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که هیچ کانال ارتباطی پنهانی برای مذاکره با ایران وجود ندارد

برایان هوک: هیچ مذاکره پنهانی با ایران وجود ندارد

به نقل از اسپوتنیک، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگویی وجود هرگونه کانال ارتباطی و مذاکره پنهانی با ایران را به شدت تکذیب کرد.

هوک همچنین در این گفتگو مدعی شد که در پی تحریم‌های آمریکا بودجه دفاعی ایران ۲۷ درصد کاهش داشته است و شروط ۱۲ گانه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اساس مذاکرات با ایران خواهد بود و هرگونه توافق نهایی با ایران باید شامل چالش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور باشد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر با طرح ادعای حمایت ایران از تروریسم، گفت: واشنگتن به تهران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

همچنین در شرایطی که سیاست‌های آمریکا در برابر ایران با انتقادات گسترده‌ای در داخل آمریکا و از سوی منتقدان ترامپ روبرو بوده است، اما هوک گفت که واشنگتن از سیاست‌های خود در قبال ایران راضی بوده و تهران را از ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه محروم کردیم.

تاکید نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بر شروط ۱۲ گانه پمپئو برای گفتگو با ایران در حالی است که پیش از این ترامپ مدعی گفتگوی بدون پیش شرط با ایران شده بود.

تناقض و عدم انسجام در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران باعث شده تا دولت ترامپ به بی برنامگی در سیاست خارجی متهم شود و از سوی دیگر ادعاهای کاخ سفید برای مذاکره نیز چندان جدی گرفته نمی‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com