توضیح درباره توقف پروژه ضدایرانی «دیس اینفو»
وزارت خارجه آمریکا توضیحاتی را در خصوص توقف کمک مالی به پروژه «ایران دیس اینفو» که برای مقابله جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده بود ارائه کرد

توضیح درباره توقف پروژه ضدایرانی «دیس اینفو»

وزارت خارجه آمریکا رسماً تائید کرده است که به کمک مالی به پروژه «ایران دیس‌اینفو» پایان داده و یک مقام این وزارت‌خانه به کنگره ایالات متحده اعلام کرد: «توئیت‌های پروژه ایران دیس‌اینفو در زمینه‌های مورد نظر ما نبود».

لئا گابریل، رئیس اداره «مرکز مشارکت جهانی» آمریکا، روز ۱۹ تیر ماه در جریان نشستی در کنگره به پرسش‌ها در مورد پروژه «ایران دیس‌اینفو» پاسخ گفته‌است.

به گزارش اسوشیتدپرس گابریل به یک کمیته فرعی در مجلس نمایندگان گفته مرور پست‌های «ایران دیس‌اینفو» نشان داده که توئیت‌های این پروژه توافق‌های صورت‌گرفته بین پیمان‌کار و وزارت خارجه را نقض کرده‌است.

رئیس «مرکز مشارکت جهانی» گفته است: «هدف ما پرده برداشتن از گمراه‌سازی‌های ایران بود در حالی‌که توئیت‌ها «در زمینه‌های مورد نظر ما نبودند. آن‌ها خارج از محدوده موافقت‌شده بودند».

گابریل در نشست روز چهارشنبه به‌طور دقیق مشخص نکرده چه زمانی قرارداد با «ایران دیس‌اینفو» پایان یافته و یا این‌که هزینه پروژه چقدر بوده است.

گزارش‌های اولیه در مورد توقف کمک مالی به این پروژه در میانه خرداد ماه منتشر شده بودند.

در آن زمان شماری از رسانه‌ها، از جمله نشریه گاردین و وبسایت پولیتیکو، گزارش دادند که وزارت خارجه آمریکا در پاسخ‌هایی ایمیلی به آنها، این خبر را تایید کرده است.

این رسانه‌ها گفته بودند توئیت‌ها و فعالیت‌ها «ایران دیس‌اینفو» علیه شماری از روزنامه‌نگاران آمریکایی، فعالان حقوق بشر و چهره‌های دانشگاهی و متهم کردن آن‌ها به «ارتباط» یا «جانبداری» از جمهوری اسلامی، دلیل توقف حمایت از این پروژه بود.

لئا گابریل در نشست کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده که این‌که کسی علیه شهروندان آمریکایی توئیت کند، هرگز هدف و نیت مرکز مشارکت جهانی نبوده است.

اداره «مرکز مشارکت جهانی» توسط کنگره ایالات متحده ایجاد شده و هدف از ایجاد آن نیز فعالیت «علیه پروپاگاندا و خبرهای گمراه‌کننده کشورهای خارجی»، «مقابله با افراط‌گرایی» در فضای مجازی و نظیر این‌ها است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com