قطعنامه بازگشت به برجام در کنگره آمریکا
چند نماینده کنگره آمریکا روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای ارائه کرده‌اند که از دولت این کشور می‌خواهد آمریکا را به توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند

قطعنامه بازگشت به برجام در کنگره آمریکا

چند نماینده کنگره آمریکا قطعنامه‌ای معرفی کرده‌اند که از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد این کشور را به «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای ایران بازگرداند.

این طرح که توسط «باربارا لی»، «دیوید پرایس» و «جان شاکوسکی»، نمایندگان دموکرات آمریکایی ارائه شده از دولت ترامپ می‌خواهد علاوه بر بازگشت به برجام تدابیری فوری برای کاستن از تنش‌ها با ایران به کار گرفته و از روش‌های دیپلماتیک برای رفع سایر چالش‌ها با ایران استفاده کند.

«باربارا لی» گفت: «سیاست ترامپ در قبال ایران مسئول این بحران خودساخته است. به عنوان فردی که نقشی کلیدی در ایجاد حمایت از برجام در کنگره داشتم می‌گویم نومیدانه است خودمان را در وضعیتی که به نحو خطرناکی به درگیری نظامی با ایران نزدیک است ببینیم.»

این نماینده کنگره اضافه کرد: «ما نیازمند تعامل دیپلماتیک جدید و مداوم داریم تا ما را از مسیر جنگ دور کرده و به مسیر صلح و دیپلماسی برگرداند. این چیزی است که این قطعنامه خواستار آن است.»

«دیوید پرایس» هم اقدام ترامپ در خروج از برجام را مقصر شدت گرفتن تنش‌ها با ایران معرفی کرده و درباره قطعنامه مذکور گفته است: «این قطعنامه پیامی قوی از کنگره به دولت می‌فرستد: ما باید به برجام برگردیم و باید به تعامل معنادار دیپلماتیک برگردیم- صلح، امنیت و رهبری ایالات متحده در معرض خطر قرار گرفته است.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com