آمریکا در تدارک اسکورت نفتکش‌ها در تنگه هرمز
مارک اسپر، کاندیدای پست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اسکورت نظامی نفتکش‌های که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، مانع از حمله بیشتر به کشتی‌ها خواهد شد

آمریکا در تدارک اسکورت نفتکش‌ها در تنگه هرمز

برایان امور، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در اظهارات جداگانه‌ای اعلام کرد وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا قصد دارند روز جمعه ابتکار امنیت دریایی برای خلیج فارس، تنگه هرمز و خلیج عمان را رونمایی کنند.

هوک گفت: این اسکورت نظامی باید بین‌المللی شود. عمده نفتی که از طریق تنگه هرمز عبور می‌کند به مقصد آسیا می‌رود و بسیار اهمیت دارد که کشورهای این منطقه نقشی ایفا کنند.

اسپر ایده گشت‌زنی نیروهای نظامی یک گروه ائتلافی کشورها در تنگه هرمز را پس از حملاتی که در ماه مه و ژوئن به نفتکش‌ها در خلیج عمان انجام گرفت، مطرح کرده بود.

برایان هوک به خبرنگاران گفت: شماری از کشورها پس از حملات اخیری که به نفتکش‌ها انجام گرفت، از آمریکا امنیت دریایی بیشتر را درخواست کرده‌اند. وی حاضر نشد به نام کشورهایی که امنیت بیشتر را درخواست کرده‌اند، اشاره کند و به جزییات طرح اسکورت نظامی نفتکش ها نیز اشاره ای نکرد.

بر اساس گزارش پلاتس، در این بین تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن گفت: ژاپن برنامه‌ای برای ارسال نیروهای دفاعی به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در تنگه هرمز ندارد. حدود ۸۰ درصد از واردات نفت ژاپن از تنگه هرمز عبور می‌کند و یکی از کشتی‌هایی که در ۱۳ ژوئن هدف حمله قرار گرفت، تحت اداره یک شرکت ژاپنی بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir