حمله اسرائیل به پایگاه‌ های وابسته به ایران در عراق!
 روزنامه الشرق الاوسط عربستان در گزارشی به افزایش احتمال حمله اسرائیل به مواضع ایران در عراق پرداخته است و به نقل از منابع نظامی مدعی شد: اسرائیل محدوده هدف قرار دادن ایران را از سوریه و لبنان به عراق گسترش داده و در آینده نزدیک باید شاهد حملات هوایی اسرائیل علیه مکان‌های ایران در عراق باشیم

رسانه‌های عربی و اسرائیلی مدعی شدند : حمله اسرائیل به پایگاه‌ های وابسته به ایران در عراق

در چند روز گذشته، خبرها و مطالب زیادی احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه مواضع ایران در عراق شامل نیروهای طرفدار ایران و پایگاه های نظامی و موشکی منتشر شده است.

در همین رابطه، روزنامه الشرق الاوسط عربستان در گزارشی به افزایش احتمال حمله اسرائیل به مواضع ایران در عراق پرداخته و به نقل از منابع نظامی مدعی شد: اسرائیل محدوده هدف قرار دادن ایران را از سوریه و لبنان به عراق گسترش داده و در آینده نزدیک باید شاهد حملات هوایی اسرائیل علیه مکان های ایران در عراق باشیم.

بر اساس این ادعاها، نیروی هوایی اسرائیل، عملا دامنه حملات علیه ایران را از دو هفته پیش از سوریه به خاک عراق گسترش داد.

این روزنامه افزود: این در حالی است که خبرهایی مبنی بر حمله اسرائیل به یک انبار موشک ایران در اردوگاهی واقع در شمال شرقی بغداد مخابره شده که دومین حمله در ماه جاری به شمار می رود.

این روزنامه با اشاره به اینکه برخی منابع از حمله هوایی دو روز گذشته به پایگاه هوایی اشرف مقر سابق مجاهدین خلق خبر داده بودند، در ادامه نوشت: این پایگاه در ۸۰ کیلومتری مرزهای ایران و ۴۰ کیلومتری شمال شرقی بغداد قرار دارد. این منابع مدعی اند در جریان این حملات مستشاران ایرانی زخمی شده اند و یک کامیون حامل موشک های بالستیک که چندی پیش از ایران به عراق منتقل شده بود، هدف قرار گرفته شده است.

الشرق الاوسط در حالی از بمباران اردوگاه اشرف توسط اسرائیل خبر می دهد که منابع عراقی، چنین اخباری را تکذیب کرده اند.

یک منبع در این باره گفته است: برخی رسانه های انگلیسی زبان مدعی شده بودند که اسرائیل اردوگاه اشرف را بمباران کرده اما این اتفاق رخ نداده است.

روزنامه سعودی در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: بمباران پایگاه آمرلی در استان صلاح الدین ـ که روز نوزدهم جولای جاری صورت گرفت، توسط یک هواپیمای اف ۳۵ اسرائیلی صورت گرفته بود. علاوه بر این تله الحاره در ریف دمشق واقع در جنوب سوریه هم چهارشنبه گذشته هدف بمباران جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت و بمباران آن به هدف جلوگیری از سیطره ایران بر این تپه راهبردی صورت گرفت.

وبسایت اسرائیلی وای.نت نیز روز هفتم مرداد به نقل از «یک افسر اسرائیلی» در مصاحبه با ایندیپندنت عربی، بدون ذکر نام او، مدعی شد، کشورش از این پس به عراق نیز مانند سوریه حمله خواهد کرد «تا نگذارد که دشمن سلاح‌های با کیفیت در نقاط راهبردی مستقر یا از این نقاط اقدام کند».

از سوی دیگر، هاآرتص گزارش داد که مقامات وزارت دفاع اسرائیل مدعی شدند که ایران بخش بزرگی از سامانه‌های موشکی خود در خارج از آن کشور را به عراق منتقل کرده است، چون برای اسرائیل، حمله به آن سامانه‌ها در عراق دشوارتر از حمله به آنها در سوریه است.

برآورد امنیتی سال ۲۰۱۹ اسرائیل هم گفته است که به رغم دشوار شدن حضور نظامی ایران در سوریه، ایران این منطقه را ترک نکرده و تنها تاکتیک خود را به حضور سنگین‌تر در عراق،‌ تغییر داده است.

هاآرتص به نقل از منابع امنیتی اسرائیل مدعی شد، هم اکنون ایران به شبه‌نظامیان عراقی موشک‌هایی با بُرد بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر می‌دهد و این موشک‌ها می‌توانند هر نقطه از خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. این گزارش می‌گوید این موشک‌ها به نسبت آن‌ موشک‌هایی که ایران به حزب‌الله لبنان می‌دهد، دقیق‌تر هستند.

گزارش هاآرتص می‌افزاید، ایران به دلیل پرهزینه بودن عملیات زمینی و نداشتن نیروی هوایی کارآمدی که بتواند در برابر ارتش‌های غربی ایستادگی کند، روی تسلیحات موشکی و بُرد و دقت ‌آن‌ها متمرکز شده است.

ادعای رسانه های عربی اسرائیلی در مورد حمله به با پایگاه های وابسته به ایران در عراق در حالی منتشر شده است که هیچ منبع رسمی عراق و ایرانی - حتی منابع رسمی اسرائیلی- چنین خبری را تأیید نکرده اند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : tabnak.ir