دعوت کاخ سفید از ظریف تائید شد
 علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم ظریف حمایت همه نهاد‌های ما را در برداشته است، گفت: این اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است. دولتی که مدعی مذاکره است و وزیر خارجه کشوری را دعوت به مذاکره کرده، تحریم می‌کند، این اقدام اگر مضحک نباشد پس چیست؟

تایید شد : دعوت کاخ سفید از ظریف

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا هنوز از بیماری و اعتیاد کودتاگرایی رها نشده است، گفت: آنها با تحریم ظریف، خودشان را از گفتگو محروم کردند.

علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری خود اظهار داشت: تهاجم بی‌سابقه و تحریم ناشیانه ظریف تهاجم به یک شخص نیست بلکه تهاجم به بنیادهای دولت و ملت ایران است، آنها می‌خواهند این را القا کنند که یک ملت یا یک دولت در ایران وجود ندارد ولی جامعه ایران به شکلی متحد پشت سر ظریف ایستاد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آمریکا هنوز از بیماری و اعتیاد کودتاگرایی رها نشده است. امروز دوباره همان ذهنیت کودتاگرایی را در پس تحریم ظریف می‌بینم.

وی با بیان اینکه تحریم ظریف حمایت همه نهادهای ما را در برداشته است، گفت: این اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است. دولتی که مدعی مذاکره است و وزیر خارجه کشوری را دعوت به مذاکره کرده، تحریم می‌کند، این اقدام اگر مضحک نباشد پس چیست؟

ربیعی افزود: برخی تصمیم‌گیران در آمریکا مسائل را شخصی کرده‌اند. امروز شاهد حسادت‌های شخصی و کودکانه مقامات آمریکایی در تحریم ظریف هستیم. القای دو دولتی در ایران از دیگر اهداف تحریمی ظریف است.

سخنگوی دولت گفت: ظریف مسئول سیاست خارجی و دیپلماسی در کشور است و آنها با تحریم ظریف، خودشان را از گفتگو محروم کردند.

وی با بیان اینکه ظریف معتمد رهبری است، خاطرنشان کرد: ایستادن ستاد کل نیروهای مسلح و از همه مهمتر رهبری انقلاب پشت سر ظریف وحدت داخلی ما را بار دیگر به آنها نشان داد. بسیاری از کشورها با این تحریم مخالفت کردند.

ربیعی افزود: تحریم ظریف سندی محکم در ناکامی آمریکا برای منزوی کردن ایران در عرصه بین‌المللی است. حمایت‌های اخیر از ظریف نشان دهنده اشتباه محاسباتی آمریکا است.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/new
منبع : mehrnews.com