مطهری : هاشمی نمی‌ خواست مردم حسرت بخورند
علی مطهری گفت : مرحوم هاشمی رفسنجانی چیزی را که به مصلحت جامعه تشخیص می داد آبروی خود را پای آن می گذاشت

صحبتهای علی مطهری در افتتاحیه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجان

نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور خانواده شهدای هفتم تیرماه و هشتم تیر ۶۰، حجت الاسلام سید حسن خمینی، سیدمحمد موسوی بجنوردی، مجید انصاری، محمد رضا باهنر، علی مطهری، علی اکبر صالحی ،سید علیرضا بهشتی،مرتضی الویری، ابراهیم امینی و حسن روشن روز پنجشنبه در حسینیه جماران برگزار شد.

علی مطهری در این مراسم با اشاره به اینکه امروز اولین سالروز افتتاح موزه مرحوم هاشمی و روز تولد آن مرحوم است، گفت: زنده ماندن نام و راه بزرگانی چون حضرت امام (ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی و هاشمی رفسنحانی به مثابه زنده نگه داشتن اندیشه آنهاست.

اهم اظهارات مطهری را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خصلت های نیکی و ماندگاری داشت که منحصر به خود او بود.

*مرحوم هاشمی رفسنجانی چیزی را که به مصلحت جامعه تشخیص می داد آبروی خود را پای آن می گذاشت و این کار او مصداق جمله شهید مطهری است که فرمود: مصلح کسی است که ضعف های جامعه را ببیند و مطرح کند حتی اگر به قیمت از دست دادن محبوبیتش تمام شود.

مطهری: هاشمی نمی‌خواست مردم حسرت بخورند

*او حاضر شد تمام مسئولیت پذیرش قطع نامه ۵۹۸ را به عهده بگیرد و خود را سپر بلای امام و انقلاب کند.پذیرش مسئولت قطعنامه نمونه از خود گذشتگی مرحوم هاشمی بود.

*او ایران را سربلند و پیشرفته می خواست و تمام وجودش در گرو این مفهوم بود. رفسنجانی می خواست ایران نمونه و الگوی کشورهای اسلامی شود که مردم حسرت امارات و ترکیه را نخورند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : khabaronline.ir