رئیسی : با «به من چه» گفتن مملکت اداره نمی‌ شود
 رئیس قوه قضائیه گفت: عاشورا مظهر امر به معروف و نهی از منکر است. نمی‌توان «به من چه، به تو چه» را در مملکت اسلامی پیاده کرد

سخنان رئیسی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان

رئیس قوه قضائیه گفت: عاشورا مظهر امر به معروف و نهی از منکر است. نمی‌توان «به من چه، به تو چه» را در مملکت اسلامی پیاده کرد. نظام ما، نظام امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند، جامعه مرده است. فردی که بگوید «به من چه» مرده محسوب می‌شود و عاشورا مظهر همه تحولات اجتماعی است. «هیهات من الذله» شعار جهانی شده است. نظام ما، نظام امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند، جامعه مرده است. فردی که بگوید «به من چه» مرده محسوب می‌شود و عاشورا مظهر همه تحولات اجتماعی است. «هیهات من الذله» شعار جهانی شده است.
رئیس قوه قضائیه گفت: علی‌رغم تلاش دشمنان، راهپیمایی اربعین، جلوه انقلاب اسلامی و دلدادگی به حسین‌بن علی (ع) برای عالم شده است.

رئیسی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان:

* عاشورا مظهر امر به معروف و نهی از منکر است. نمی‌توان «به من چه، به‌ تو چه» را در مملکت اسلامی پیاده کرد. نظام ما، نظام امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند، جامعه مرده است. فردی که بگوید «به من چه» مرده محسوب می‌شود و عاشورا مظهر همه تحولات اجتماعی است. «هیهات من الذله» شعار جهانی شده است.

* هیچ‌کس حاضر نیست زیر بار ذلت برود. یک جلوه از عاشورا حزن و اندوه است و یک جلوه عقلانیتی است که در عاشورا حکم‌فرما بود. عزت و اقتدار امروز ما در برابر دشمن به خاطر تفکر عاشورایی و ایستادگی و مقاومت است. در مقابل دشمن نباید کوتاه آمد و باید مقاوم بود. اندیشه و عمل عاشورایی باید در همه جوانب زندگی‌مان جلوه گر باشد.

* عاشورا روز مرگ عاشورائیان نیست، بلکه روز تولد عاشورائیان است. این، تا جایی که زمین، زمین است و زمان، زمان است ادامه دارد و حیات اباعبدالله‌الحسین (ع) و یارانش جاودانه است. یزیدیان بسیار تلاش کردند عاشورا باقی نماند، اما حتی در شب قدر که بهترین زمان است، کسی که می‌خواهد به پروردگار نزدیک شود به زیارت امام حسین (ع) می‌رود.

* تفکر و زندگی همه ما باید عاشورایی باشد. عاشورا باید مظهر امید، دلدادگی و تعهد در جامعه بشری باشد. یکی از جلوه‌های عاشورا، انقلاب اسلامی است. به نام عاشورا انقلاب شد و فرزندان‌مان شهید شدند. خون شهدای ما به ثارالله متصل و ماندگار شد. منتقم خونی که به ثارالله متصل شود، خداوند متعال و صاحب این خون، الله است.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir