ماجرای استعفای وزیر جهاد کشاورزی چه بود؟
با وجود تکذیب وزارت جهاد کشاورزی و دفتر سخنگوی دولت گمانه‌زنی‌ها درباره استعفا و کناره‌گیری محمود حجتی همچنان ادامه دارد

 استعفای وزیر جهاد کشاورزی

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر کذب بودن خبر استعفای حجتی تاکید کرد او به کار خود ادامه خواهد داد.

خبر استعفای حجتی چند روزی است که در سایت‌های محلی و فضای مجازی دست به دست می‌شود. این خبر بعد از خبر بازداشت خلیل آقایی، معاون جنگل‌های این سازمان، دوباره به صدر اخبار کشور آمد. استعفای حجتی به دلیل اختلاف او با دولت و رئیس‌جمهوری اعلام شده بود، هرچند خبر بازداشت معاون جنگل‌های وزارت جهاد کشاورزی تایید شد و گفته می‌شود اتهام آقایی ارتشا است.

همچنین بر اساس اخبار آقایی روز یکشنبه برای ارائه توضیحاتی به قوه قضاییه فراخوانده شده است. عباس سمیعی، مدیرکل روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، گفته بود: موضوعی که آقای آقایی در ارتباط با آن فراخوانده شده بود به سازمان جنگل‌ها ربطی ندارد.

علاوه بر این دفتر سخنگوی دولت اخبار منتشر شده در ارتباط با استعفای حجتی وزیر جهاد کشاورزی را بی‌پایه و اساس دانست و از رسانه‌ها خواست از پرداختن به شایعات و اخبار نادرست اجتناب کنند.

خلیل آقایی، نماینده سابق مجلس است و پیش از این سمت، معاونت پارلمانی وزارت جهاد را بر عهده داشت.

به جز آقایی در چند هفته اخیر اخباری از بازداشت یک معاون دیگر این سازمان هم به گوش رسیده است.

روز 14 مهرماه هم خبر از بازداشت حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی منتشر شده بود. همچنین تابستان امسال نیز تعدادی از کارمندان جهاد کشاورزی استان تهران به اتهام اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی (گوشت قرمز) محاکمه و زندانی شدند.

با وجود تکذیب وزارت جهاد کشاورزی و دفتر سخنگوی دولت گمانه‌زنی‌ها درباره استعفا و کناره‌گیری محمود حجتی همچنان ادامه دارد.

 برخی سایت‌ها از جانشین‌های احتمالی حجتی نیز پرده‌برداری کرده‌اند و از حسین شیرزاد، عبدالمهدی بخشنده و عباس کشاورز به عنوان گزینه‌های سرپرستی وزارت جهاد کشاورزی نام برده می‌شود.

پیش از این نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح حجتی گرفته بودند اما برخی اخبار مجلس از آن حکایت داشت که از دفتر رهبری خواسته شده تا جلوی استیضاح حجتی گرفته شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir