ارتش یک پهپاد را در بندر ماهشهر ساقط کرد
سامانه‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه ، بعد از شناسایی یک پرنده ناشناس در آسمان بندر ماهشهر آن را ساقط کردند

جزئیات ساقط شدن یک فروند پهپاد در ماهشهر

بامداد جمعه سامانه‌های پدافندی مستقر در بندر ماهشهر پس از شناسایی یک پرنده ناشناس، فعال شده و آن را ساقط کردند.

استاندار خوزستان جزئیاتی از ساقط شدن یک فروند پهپاد ناشناس در حوالی شهرستان ماهشهر را اعلام کرد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی گفت: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده اند.

رییس شورای تامین استان خوزستان گفت: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد.

شریعتی گفت: آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به ساقط کردن آن کرده است.

وی گفت: پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن خواهد گرفت.

گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir