حداد عادل: باید مردم را پای صندوق رای بیاوریم
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: رویکرد جدید جریان اصولگرا در انتخابات آینده، وحدت فراگیر و اعتنا به حضور جوانان و به‌ویژه زنان است. راهبردها و راهکارهای ائتلاف تعریف شده است و امیدواریم با ساز و کار دقیقی به همگرایی و وحدت برسیم

روایت حداد از رویکرد اصولگرایان برای انتخابات ۹۸

غلامعلی حداد عادل در نشست دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با همه دشواری‌های درونی و بیرونی قوام و تداوم دارد و راه و مسیر خود را به‌راحتی طی می‌کند و آثار اقتدار ملت ایران در داخل و منطقه مشهود است، گفت: تحریم‌های ۴۰ ساله و چند ساله اخیر علیه هر کشوری اعمال می‌شد، آن کشور ۶ ماهه سقوط می کرد، اما ملت ایران محکم و با اقتدار روی آرمان‌های الهی انقلاب ایستاده‌اند و ما هر چقدر جلوتر می‌رویم دشمنی آمریکا بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح سهمیه‌بندی بنزین و حوادث پیش آمده تصریح کرد: در اینکه اگر دولت هوشمندانه عمل می‌کرد خسارات کمتری وارد می‌شد، حرفی نیست؛ اما دست‌های آشوب و طراحی بیگانه طوری بود که می‌خواستند همان آشوبی که در عراق و لبنان به وجود آوردند در ایران هم تکرار کنند، اما با هوشیاری ملت و اقتدار نظام ظرف دو روز توطئه‌های اشرار جمع شد.

اهم اظهارات وی را خوانید؛

* {با اشاره با انتخابات پیش‌رو}: ما به‌ زودی یک آزمون نرم سیاسی داریم و آن انتخابات است. انتخابات نوعی قدرت‌نمایی مردم است و هر نتیجه‌ای که گرفته شود در داخل و خارج روی آن تفسیر گذاشته می‌شود. ما در این انتخابات باید در مسیر اقتدار مردم و نظام حرکت کنیم.

* {با اشاره به نظرسنجی‌های اخیر در مورد مقبولیت دولت و مجلس}: مردم در نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دولت و مجلس کارآمدتری می‌خواهند؛ بنابراین در اینکه ما مجلس متفاوت‌تر خواهیم داشت تردیدی نیست.

* {با اشاره به نشست احزاب و گردهمایی و رجال سیاسی و مذهبی جریان اصولگرا}: با توجه به تجربیات همگرایی اصولگرایان در گذشته، کارهای خوبی برای رسیدن به وحدت انجام شده و ما امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد. رویکرد جدید جریان اصولگرا در انتخابات آینده، وحدت فراگیر و اعتنا به حضور جوانان و به‌ویژه زنان است. راهبردها و راهکارهای ائتلاف تعریف شده است و امیدواریم با ساز و کار دقیقی به همگرایی و وحدت برسیم.

* مطالعات جامعه شناسی سیاسی ما نشان می‌دهد الگوهایی متفاوتی در برخی حوزه‌های انتخابات در تعیین نامزدها وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. وحدت شرط لازم پیروزی است اما شرط کافی نیست تجربه سال۹۴ نشان داد علاوه بر وحدت کارهایی باید انجام دهیم تا به نتیجه برسیم.

* بحث گفتمان اصولگرایی در انتخابات آینده و تهدید و تجهیز عقده مردمی را دو مبحث مهم است، ما باید بتوانیم مردم را پای صندوق رای بیاوریم. در بحث گفتمان، مطالعاتی شده که چه شعاری را انتخاب کنیم و چگونه حرف بزنیم و چشم‌اندازی را که می‌خواهیم برای مردم تبدیل کنیم به آنها معرفی کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir