بیانیه پنتاگون درباره شهادت سردار سلیمانی
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی در عراق به دستور ترامپ انجام شده است

پنتاگون درباره شهادت سردار سلیمانی بیانیه منتشر کرد

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای افزود که براساس دستور رییس جمهوری [دونالد ترامپ] ارتش ایالات متحده اقدامی دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج با ترور قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی شده، انجام داد.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شد که سردار سلیمانی فعالانه در حال طراحی برنامه‌ای برای حمله به نیروها و دیپلمات‌های آمریکایی در عراق و سراسر منطقه بود. سلیمانی و نیروی قدس مسئول مرگ صدها آمریکایی و اعضای ائتلاف [ضد داعش] و مجروح ساختن هزاران تن دیگر بود.

این بیانیه ادامه داد که او در چند ماه گذشته حملاتی را علیه پایگاه‌های ائتلاف در عراق– از جمله حمله ۲۷ دسامبر (۶ دی‌ماه) – طراحی کرده بود که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نیروی آمریکایی و عراقی دیگر شد. ژنرال سلیمانی همچنین حمله به سفارت آمریکا در بغداد را که این هفته روی داد، تایید کرد.

پنتاگون در این بیانیه افزود که هدف این حمله پیشگیری از برنامه‌های آینده ایران برای حمله بود. ایالات متحده به انجام همه اقدام های لازم برای محافظت از مردم ما و منافعمان در همه جای دنیا ادامه خواهد داد.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در بغداد به شهادت رسیدند.

رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید شدند.

گفته می شود سردار سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین المللی بغداد شده است.

منابع رسانه ای عراق می گویندبالگردهای آمریکایی هر دو خودرو را هدف قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir