همراه با تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان
مراسم تشییع پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری از ساعتی دیگر (۷:۳۰ صبح ) از میدان آزادی شهر کرمان برگزار شد

تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان

در نخستین ساعات بامداد امروز ۱۷ دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.

2251927_394.jpg

برخی اخبار حکایت از تغییر محل آرامگاه ابدی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دارد که مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان دقایقی پیش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل اینکه محلی که سردار سلیمانی وصیت کرده اند (در کنار مزار شهید یوسف الهی) به ساختمان مهدیه گلزار شهدای کرمان نزدیک است و با توجه به حجم زیاد تشییع کنندگان، پیشنهاد داده ایم که محلی را نیز در وسط گلزار شهدای کرمان تهیه کنند که تا این لحظه هنوز محل دقیق خاکسپاری معلوم نیست و منتظر تصمیم نهایی از سوی خانواده شهید هستیم.

طبق برنامه های اعلامی از سوی ستاد تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در کرمان، قرار است مراسم تشییع از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرای بهداشت و نفت، استانداران خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و پس از آن تشییع پیکر مطهر شهیدان سلیمانی و پورجعفری از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای شهر کرمان بر روی دستان عاشقان به نظام و ولایت آغاز شود.

میدان آزادی کرمان مملو از جمعیت تشییع کننده پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی
2251935_669.jpg

با توجه به حضور پرشکوه، حماسی و میلیونی مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش و طولانی شدن این آیین در قم، آئین وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی که قرار بود شب گذشته در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شود لغو شد.

از ساعات اولیه صبحگاه امروز حضور مردم در میدان آزادی کرمان (آغاز مراسم تشییع) و مسیرهای منتهی به گلزار شهدا جالب توجه است و پیش بینی می شود این مراسم تشییع با حضور بیش از یک میلیون نفر در کرمان برگزار شود.

2251981_991.jpg

براساس این گزارش در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه که از دقایقی دیگر در کرمان آغاز خواهد شد شرکت کنند. با وجود اینکه پیکر پاک شهدا به بامداد امروز وارد کرمان شده است ولی مردم بی صبرانه منتظر هستند که پیکر پاک شهید را در آغوش بگیرند.

گزارش ها حاکی است از بامداد امروز ورودی های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی است و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و وداع با مالک اشتر زمان خود هستند. در همین راستا نیز از شب گذشته صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم» منازل خود را برای میزبان زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میمهمانان رفته بودند.

2251982_894.jpg

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به همراه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت و پیروز حناچی شهردار تهران نیز دقایقی پیش برای حضور در مراسم تشییع شهدای بامداد جمعه ۱۳ دیماه وارد فرودگاه بین المللی کرمان شدند.

گزارش خبرنگاران ایسنا در طول مسیر حاکی از آن است که هم اکنون میدان آزادی و خیابان شهید بهشتی کرمان مملو از جمعیت است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدای مقاومت بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از تشییع در قم به کرمان منتقل و در روزهای گذشته نیز در مشهد و اهواز با حضور تاریخی و حماسی مردم بدرقه شد.

2251983_301.jpg

ورود پیکر سپهبد شهید سلیمانی به میدان آزادی کرمان

پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی به محل برگزاری مراسم وداع با سرداران مقاومت در میدان آزادی کرمان وارد شد.
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهوری حضور دارد.
قرار است فرمانده کل سپاه در مراسم وداع با پیکر سرداران مقاومت سخنرانی کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir