چگونه مردم را راضی به رای دادن در انتخابات کنیم؟
سیدعلی میرفتاح؛ سردبیر روزنامه اعتماد یادداشتی درباره حواشی انتخابات مجلس یازدهم و موضوع احراز صلاحیت‌ها منتشر کرده که می‌خوانید

یادداشت سیدعلی میرفتاح؛ سردبیر روزنامه اعتماد درباره حواشی انتخابات مجلس یازدهم

او در این یادداشت نوشت:

* همه بزرگان معتقدند كه در این برهه حساس كنونی، ما نیاز به یك انتخابات پرشور با حضور پررنگ مردم داریم. این نكته را حتی علی مطهری رد صلاحیت شده هم در بیانیه‌اش متذكر شده و از مردم خواسته تا برای حفظ ایران به میدان بیایند و آمار رای‌دهنده‌ها را بالا ببرند.

* ضرورت حضور حداكثری مردم را در انتخابات، مسوولان عالی‌رتبه نظام بیشتر و بهتر از بقیه درك می‌كنند. به خصوص اینكه آنها بر مناسبات داخلی و خارجی وقوف بیشتری دارند و بهتر می‌دانند كه حضور مردم چگونه می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. از این نظر ما روزنامه‌نگاران نیز در زمره مبلغان انتخابات پرشور بوده و هستیم و همواره بر اهمیت صندوق رای تاكید كرده‌ایم.

* این تاكید چنان با شداد و غلاظ همراه بوده كه گاهی خوانندگان روزنامه را به عكس‌العمل وا داشته و باعث شده تا بعضی از ایشان زبان به ملامت ما بگردانند كه «طرف را به ده راه نمی‌دادند سراغ خانه كدخدا را می‌گرفت.» با این حال ما كماكان بر این عقیده‌ایم كه برای حفظ كشور هم كه شده باید رای‌دهنده‌ها را ترغیب كنیم كه در انتخابات شركت كنند. اما این بحث رد صلاحیت‌ها، زبان ما را بسته و دستمان را از حجت‌ خالی كرده.

* به مخاطبان خود به آنها كه هنوز نیم‌نگاهی به رسانه دارند، چه بگوییم و آنها را چطور و به بركت وجود چه نامزدهایی تحریض كنیم كه پای صندوق بروند؟ «گفت ‌ای موسی دهانم دوختی/ وزپشیمانی تو جانم سوختی». شورای نگهبان هم با استفاده از اختیارات قانونی‌اش، دهان ما را دوخته و زبان‌مان را برای دعوت مردم به پای صندوق كوتاه كرده است.

* اگر رای‌دهنده‌ای از من روزنامه‌نگار بپرسد «بروم به چه كسی رای بدهم؟ نماینده من كیست؟ در جایی كه علی مطهری، رحیمی و صادقی را هم تحمل نمی‌كنند من به چه كسی باید رای بدهم؟» چه جوابی باید به او بدهم؟ چه جوابی می‌توانم بدهم؟

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد