مدیرعامل جمعیت امام علی: نگران بچه‌ ها هستیم
روزنامه اعتماد با زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی درباره جمعیت تحت پوشش این نهاد غیردولتی و آخرین وضعیت اعضای بازداشتی آن گفتگو کرده است

گفتگو با مدیرعامل جمعیت امام علی

آخرین خبری كه در مورد پیگیری وضعیت دستگیری آقای میمندی‌نژاد و دو همكار دیگرتان در جمعیت امام علی داشتیم این بود كه فعلا خبری از امكان وثیقه گذاشتن و معرفی محل بازداشت نیست. تغییری در وضعیت به وجود آمده؟ پیگیری‌های‌تان به كجا رسید؟

ما كماكان از شرایط‌شان بی‌خبریم. البته روز گذشته (دوشنبه) آقای كی‌منش با خانواده‌شان تماس گرفته و صحبت كرده‌اند كه بگویند حال‌شان خوب است اما بیشتر از این هیچ اطلاعی نداریم كه كجا هستند و وضعیت‌شان در چه مرحله‌ای است.

در موضوع تعیین وكیل به نتیجه رسیدید؟

فكر می‌كنم با گروهی از وكلا كار را پیش ببریم. البته فعلا در مرحله بازپرسی به جز وكلای ماده 48 اجازه انتخاب وكیل نداریم.

خب با وضعیت فعلی از چه مرجعی جواب می‌خواهید؟

من حتی نمی‌دانم باید با چه كسی در تماس باشم.

براساس چه شكایت یا اتهامی این بازداشت صورت گرفته؟

در حكم ورود به منزل نوشته شده بود، توهین به رهبری و توهین به امام، برای شارمین.

پلمب دفتر به این معناست كه فعالیت‌های شما در همه كشور متوقف شده است؟

سیاست جمعیت امام علی بر این است تا جایی كه در توانش هست به خدمات‌‌رسانی ادامه دهد. فعلا فقط دفتر (دانشگاه) شریف ما پلمب شده و در بقیه دفاتر مشغول خدمت‌رسانی هستیم. دوستان ما امروز(سه‌شنبه) در زمینه زاگرس سعی كردند در تهیه بلوئرها (دمنده) مشاركت كنند. فعالیت‌های ما كماكان ادامه دارد. ما همیشه شفاف و در چارچوب قانون و طبق موازین عمل كرده‌ایم. از خودمان مطمئن هستیم. جمعیت به لحاظ مالی وابسته به كمك‌های تك‌تك مردم است و جز این هیچ منبع مالی نداشته. همه اینها در حسابرسی‌ها قابل دسترسی است البته حالا دیگر تمامی مدارك از ما گرفته شده و ثابت كردنش دیگر برعهده همین دوستان است. از لحاظ شفافیت مالی و عملكردی و از لحاظ التزام به قوانین و عدم وابستگی، جمعیت خودش را ثابت كرده و حالا كسانی كه اتهام زده‌اند باید ثابت كنند كه جمعیت در این مدت اصلا چه خطایی داشته كه سزاوار این مجازات‌هاست. نمی‌دانم چرا دو تا جوان كه در آغاز زندگی‌شان هستند و انتخاب كرده‌اند به مردم خدمت كنند الان باید در زندان باشند و پدر و مادرهای‌شان نگران.

اگر احیانا كار به جایی برسد كه فعالیت‌های جمعیت به صورت كلی متوقف شود، چند نفر تحت پوشش شما هستند كه تحت تاثیر این قضیه قرار می‌گیرند؟

ببینید الان هم مدام پیام داریم؛ از خانم‌های خانه‌های اشتغال‌مان پیام داریم كه نگران شده‌اند و می‌گویند سرنوشت مایی كه اینجا تنها منبع امید و منبع درآمدمان است چه می‌شود؟ 700 خانم هستند كه از قِبل كاری كه با زیرساخت‌های جمعیت انجام می‌دهند، دارند زندگی‌شان را به صورت كامل تامین می‌كنند. دیروز می‌گفتند این محكمه كجاست كه بیاییم شهادت بدهیم، زندگی ما در این جمعیت چه تغییری كرده. 4 هزار بچه هستند كه تمامی زیر و بم زندگی‌شان تحت حمایت جمعیت است؛ از تغذیه گرفته تا بهداشت و آموزش و درمان. بزرگ‌ترین نگرانی ما هم همین است، خود بچه‌ها نگران شده‌اند، ‌دایم به من زنگ می‌زنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد