اطلاعیه ۶ تن از مدرسین حوزه درباره عزاداری محرم
شش تن از آیات مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای درباره عزاداری حضرت سیدالشهدا در دوران شیوع کرونا تاکید کردند: «شعائر جاودانه حسینی در محرم و صفر امسال جلوه زیبایی از تعامل دین و علم را نشان خواهد داد»

بیانیه شش تن از آیات مدرسین حوزه علمیه قم درباره عزاداری حضرت سیدالشهدا

شش تن از حضرات آیات مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای یادآور شدند: ما ضمن تاکید مجدد نسبت به برپایی این امر مهم و حیاتی، با توجه به دستور لازم الاجراء مراجع بزرگوار شیعه (دامت برکاتهم) از تمام هیات های محترم حسینی تقاضا داریم مجالس و محافل خود را دقیقا هماهنگ با شیوه نامه های بهداشتی برقرار کنند.

متن کامل اطلاعیه که در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت به فنائک

حضرت امام صادق (ع): حق الحسین مفروض علی کل مسلم

سوگواران بزرگوار حسینی

سلام علیکم

اقامه مراسم عزاداری و برپایی شعائر حسینی وظیفه حتمی همه ما در هر زمان و هر مکان و تحت هر شرائطی است، چرا که بقاء آیین الهی در گرو استمرار همین سوگواری هاست.

عزاداری تعطیلی ناپذیر مولانا الحسین (سلام الله علیه) حیات و مجد و عظمت شیعه را در پی دارد و این سفارش موکد همه اهل بیت (علیهم السلام) است.

ما ضمن تاکید مجدد نسبت به برپایی این امر مهم و حیاتی، با توجه به دستور لازم الاجراء مراجع بزرگوار شیعه (دامت برکاتهم) از تمام هیات های محترم حسینی تقاضا داریم مجالس و محافل خود را دقیقا هماهنگ با شیوه نامه های بهداشتی برقرار کنند.

ما اطمینان داریم شعائر جاودانه حسینی در محرم و صفر امسال جلوه زیبایی از تعامل دین و علم را نشان خواهد داد.

سید على میلانى، سید محمد جواد علوى بروجردى، سید میر محمد یثربى، محمد عندلیب همدانى، مهدی هادوى تهرانى، سید محمد هاشمى

99052710.jpg

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: جماران