واکنش هاشمی به موضوع تابلوی میدان جمهوری / تابلوی میدان جمهوری اسلامی اصلاح شد
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای رفع کدورت دولت و شهرداری در دوره جاری مدیریت شهری تلاش می‌کنیم

هاشمی به موضوع تابلوی میدان جمهوری واکنش نشان داد

«محسن هاشمی» پس از دویست و سی و دومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره رابطه دولت و شهرداری گفت: بهبود وضعیت شهرداری و دولت جزو وظایف رئیس شورا است که قطعا در یک سال باقی مانده سعی می‌کنم این رابطه بین شهرداری و دولت را که کمی هم خدشه دار شده مجددا برقرار کنم و شاهد باشیم که حناچی مجددا به جلسات هیات دولت برود.

وی افزود: از روحانی و جهانگیری می‌خواهم که اجازه دهند که روابط ترمیم شود و کدورت‌ها کنار برود.

تشریح جلسه شورای شهر

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روند جلسه امروز شورای شهر افزود: سال سوم شورای شهر به اتمام رسید و لازم بود در آستانه شروع سال پایانی شورای پنجم بنده به عنوان رئیس و همه روسای کمیسیون‌ها گزارش عملکرد بدهیم که هر کمیسیون ۱۵ دقیقه وقت داشت وتوانست چکیده‌ای از اقداماتشان را اعلام کنند.

هاشمی با بیان این که انتخابات هیات رئیسه نیز برای سال چهارم انجام شد که تنها با یک تغییر بقیه اعضا ابقاء شدند، تاکید کرد: در پی انصراف بهاره آروین از سمت منشی دوم شورا، سید آرش حسینی میلانی انتخاب شد.

وی با اشاره به ابتلای علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل به بیماری کویید ۱۹ گفت: این عضو به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست در جلسه هیات رئیسه شرکت کند.

از دلیل انصراف حق شناس بی خبرم

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه چرا محمدجواد حق شناس که کاندید ریاست شورای شهر شده بود، قبل از آغاز جلسه با دریافت پیامی از سوی یکی از بزرگان اصلاحات از انتخابات انصراف داد، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما می‌دانم که قطعا حق شناس لیاقت آن را داشت که به عنوان رئیس شورا در انتخابات شرکت کند.

وی ادامه داد: اما فکر می‌کنم ایشان به دلیل حفظ وحدت، خودشان تصمیم گرفتند که در انتخابات شرکت نکنند؛ جزئیات دقیق را از وی بپرسید.

هاشمی در پاسخ به سوالی که چرا از بیرون شورا برای اعضاء تصمیم گیری می‌شود، اظهار داشت: البته این گونه کارها مشورت است نه توصیه و معمولا افراد با دیگران مشورت می‌کنند و حتی استخاره هم انجام می‌شود و در مکتب ما مشورت و استخاره وجود دارد که نمی‌شود اسم آن را توصیه و دخالت گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در سال آخر شورای شهر باید همه فعالیت‌ها و تلاش‌هایمان به نتیجه برسد که بر همین اساس همه تلاششان را دو چندان می کنند، گفت: ما برنامه سوم را تصویب کردیم و یک برنامه تحقق پذیر نیز تدوین کردیم و حالا همه تلاش می‌کنند در یک سال باقی مانده این برنامه تحقق پذیر، محقق شود.

حذف کلمه اسلامی از تابلو میدان جمهوری اسلامی سابقه ۱۰ ساله دارد

رییس شورای اسلامی شهر تهرلن درباره حواشی حذف کلمه اسلامی از تابلو میدان جمهوری اسلامی اظهار داشت: جنجال نادرستی علیه مدیریت شهری ایجاد شد؛ ‌ در مورد این میدان نیز تحقیق کردم و دیدم از سال ۹۰ الی ۹۱ در بسیاری از تابلوهایی که به سمت این میدان بود اصلا کلمه اسلامی قید نشده است.

وی ادامه داد:‌ در حال تحقیق و بررسی هستیم که چه کسی در چه زمانی این تابلوها را نصب کرده است هر چند که تاریخ دقیق مشخص نیست اما حذف کلمه اسلامی سابقه ۱۰ ساله دارد و نمی دانم چرا حالا جنجال درست شده است.

هاشمی عنوان کرد: اکنون که این مسئله به رسانه‌ها و فضای مجازی کشیده باید با حساسیت بیشتری در مورد علل آن بررسی کنیم.

وی گفت: تابلوی میدان جمهوری قیافه مشکوکی هم دارد و به مانند سایر تابلوها نیست اما باید ببنیم که چه کسی در چه زمانی این تابلوها را نصب کرده و باید دنبال کشف توطئه باشیم.

تابلوی میدان جمهوری اسلامی اصلاح شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در قضیه اشتباه تابلوی میدان جمهوری اسلامی براساس بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه عمدی در کار نبوده است.

برزین ضرغامی با بیان اینکه سازمان زیباسازی به عنوان متولی سیما و منظر شهری ساماندهی تابلوی تعدادی از میادین شهر را در دستور کار قرار داده است، گفت: فهرستی از اسامی میادین تهیه و به مناطق ارسال شد و پس از اخذ نظر آنان مبنی بر صحت عناوین و رسم‌الخط‌های فارسی و انگلیسی نسبت به اجرای تابلوی اسامی تأیید شده اقدام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی ادامه داد: یکی از این میادین میدان جمهوری اسلامی بوده که متأسفانه همکاران در منطقه موردنظر دچار این اشتباه شدند و عنوان جمهوری را برای این میدان تأیید و ارسال می‌کنند. این تابلو دیروز اصلاح شد.

99060307.jpg

وی گفت: بین همه کارکنان سازمان زیباسازی نسبت به حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین بنیان‌های اعتقادی این نظام حساسیت ویژه‌ای وجود دارد.

ضرغامی افزود: سازمان زیباسازی در مقاطع مختلف با عملکرد خود نشان داده است که برای حفظ نمادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری فعال داشته و این موضوع را بر خود فرض می‌داند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به این مطلب که بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه حکایت از آن دارد که در این ماجرا عمدی در کار نبوده است، گفت: به شهروندان وعده می‌دهیم که با مقصران احتمالی این موضوع برخورد خواهد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir / tasnimnews.com