ترامپ احتمالا حاضر به ترک صلح‌آمیز قدرت نخواهد شد
رئیس جمهوری آمریکا از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات سوم نوامبر مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرد و گفت او انتظار دارد که نبرد انتخاباتی در نهایت به دیوان عالی کشیده شود.

ترامپ گفت: روند رای گیری فاجعه است


 به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا به انتقال قدرت متعهد است، گفت: باید ببینیم چه اتفاقی رخ میدهد.

این رهبر جمهوری خواه که در نظرسنجی ها پس از بایدن قرار دارد، مکررا مشروعیت انتخابات آتی کشورش را زیر سوال برده و بدون هیچ سند و مدرکی تاکید دارد که رای گیری پستی به تقلب منجر می شود و نتایج آلوده به تقلب خواهد بود.

ترامپ گفت: روند رای گیری فاجعه است.

دموکرات ها به رای دهی پستی به عنوان راهی امن برای مشارکت در انتخابات در دوران پاندمی کرونا اشاره می کنند. میلیون ها آمریکایی از جمله نظامیان این کشور سال هاست که با رای غیابی از طریق پست بدون هیچگونه مشکلی در انتخابات شرکت می کنند.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ هم تردیدهایی درباره پذیرش نتایج انتخابات ایجاد کرده بود. او در آن سال در رقابت ریاست جمهوری پیروز شد.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات به خبرنگاران در دلاور گفت، اظهارات ترامپ درباره انتقال قدرت "غیر منطقی" است. کمپین او اعلام کرد، آماده مقابله با هرگونه "شیطنت" از جانب ترامپ است و بار دیگر تکرار کرد که "دولت ایالات متحده کاملا قادر به بیرون کردن متجاوزان از کاخ سفید است."

در همین حال ترامپ تلاش دارد به سرعت فردی را جانشین روث بیدر گینزبرگ، قاضی متوفی در دیوان عالی آمریکا کند. این قاضی لیبرال جمعه گذشته بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ترامپ چهارشنبه همچنین گفت: به اعتقاد من انتخابات در نهایت به دیوان عالی کشیده می شود و به نظرم بسیار مهم است که ما ۹ قاضی آنجا را تکمیل کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد نامزد مورد نظرش برای دیوان عالی را که احتمالا یک زن است، شنبه معرفی کند. انجام رای گیری برای تاییدیه سنا پیش از برگزاری انتخابات ممکن است اکثریت ۶ به ۳ محافظه کاران را در این دادگاه محکم کند و بدین ترتیب اگر قرار باشد این دیوان روی هرگونه مناقشه حقوقی بر سر نتایج انتخابات نوامبر آمریکا اظهارنظر کند، کار برای دموکرات ها سخت می شود.

ترامپ گفت: این حقه ای که دموکرات ها دنبال می کنند، حقه است. حقه ای مقابل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و من فکر می کنم رای برابر ۴ مقابل ۴ وضعیت خوبی نباشد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir