نتانیاهو: ترامپ متشکریم، فراموش نمی‌کنیم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی خصوصی با سفیر آمریکا به مناسبت سومین سالگرد اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت اسرائیل" گفت: "مردم یهود این را فراموش نمی کنند. "

رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت اسرائیل"


به روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مراسم با حضور دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اراضی اشغالی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر خوش خدمتی هایش برای این رژیم تقدیر کرد.

وی به اقدامات ترامپ در طول ریاست جمهوری از جمله به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت ابدی اسرائیل" و همچنین به رسمیت شناختن "حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان و طرح به لصطلاح صلح وی موسوم به "معامله قرن" که نتانیاهو آن را "طرح صلحی واقع بینانه" توصیف میکند اشاره کرد.

همچنین بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: "من خوشحالم که ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و برای همیشه پایتخت ما باقی خواهد ماند. ما از این حمایت بسیار خوشحالیم و البته به همکاری با دولت جدید امیدواریم."

فریدمن نیز مدعی شد: ترامپ در ۶ دسامبر ۲۰۱۷ تصمیمی "شجاعانه" اتخاذ کرد و بنابراین "پیامی واضح به جهانیان رساند که ایالات متحده بدون ترس کنار متحدان خود ایستاده است."




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir