رضایی: تحریم‌ های ایران تا ۵ سال دیگر ادامه دارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چه بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا شود و چه ترامپ تحریم‌ها تا چهار، پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت

تحریم‌ها تا چهار، پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت

محسن رضایی:

* اینکه فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در لایحه بودجه مبنای طرح ریزی درآمد دولت باشد معنی‌اش این است که همچنان می‌خواهیم به روابط خارجی و رفتار کشورهای دیگر نگاه کنیم در حالی که کاملاً روشن است که چه بایدن تائید شود و چه ترامپ بتواند از دیوان عالی آمریکا اوضاع را برگرداند، تحریم‌ها تا چهار - پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت.

* ترامپ جمهوری خواه و چه بایدن دمکرات در پی این هستند که تحریم‌های اقتصادی را به عنوان فشار روی گرده ملت ایران ادامه دهند و اینکه ما بخواهیم بودجه، مخارج و درآمدهای دولت را بر اساس اتفاقی از بیرون مرزها تعیین کنیم ریسک خطرناکی است و معلوم می‌شود که نمی‌خواهیم از تحولات درس بگیریم و روی پای خود بایستیم.

* تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در مجلس را حداقل سیلی به گوش آمران اوضاع اقتصادی و اقدامات تروریستی در کشورمان دانست.

* چون این مصوبه مجلس را مغایر با سیاست‌های کلی ندیدیم، وارد بحث نشدیم و اصلاً چنین موضوعی را در دستور کار نگذاشتیم. این مصوبه، مطابق با سیاست‌های کلی امنیت ملی است.

* توقف اجرای پروتکل الحاقی که ایران داوطلبانه آن را پذیرفته آن هم با شرایطی که مجلس برای طرف‌های اروپایی قرار داده مطابق با برجام است و تصویب این قانون، اقدام مطلوبی بود.

* انتظار این است که دولت با مجلس همکاری کند و جلوی فشارهای ظالمانه آمریکا و اروپا به ملت و امنیت ملی را بگیرد.

* تجربه نشان داده است که اگر در روابط خارجی، دستمان خالی باشد به هیچ امتیازی نخواهیم رسید و هر چه از ابزار و امکانات بیشتری در مذاکرات برخوردار باشیم پیشرفت‌مان بیشتر است.

* بر اساس این تجربه تا وقتی به غنی سازی ۳۰- ۲۰ درصد نرسیده بودیم و تعداد سانتریفیوژهای‌مان افزایش نیافت هیچ وقت دنیا حاضر به مذاکره با ما نمی‌شد.

* ما وقتی قدرتمند می‌شویم می‌توانیم حقمان را بگیریم، اما هیچ گاه از قدرتمان برای جنگ استفاده نکردیم و نمی‌کنیم بنابراین این مصوبه مجلس یکی از ابزارهای مؤثر دولت برای احقاق حق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com