احمدی‌نژاد: ما در عمرمان اینقدر نارضایتی ندیدیم
جمعی از مردم انقلابی استان قم، روز گذشته در میدان ۷۲ نارمک تهران با دکتر احمدی‌نژاد ملاقات کردند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این استان ارائه نمودند.

چون اجازه نمی دهند من دزدی كنم


دولت بهار، متن بخشی از سخنان دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از کارگران و اقشار مختلف استان قم بدین شرح است:

عزیزان؛ شك نكنید كه ما در متن یك انقلاب بزرگ هستیم و این انقلاب هم از سال 42 یا 57 شروع نشده از زمان حضرت آدم(ع) شروع شده است. اصلا آمدن انسانها به این دنیا برای یك حركت تكاملی است، برای اینكه انسانیت و حق ظهور كند، خدا تجلی كند و امام زمان(عج) ظهور كند. منتهی در مقطع ما با هدایت های امام، یك جهش در این حركت اتفاق افتاد.

من به شما عرض كنم، امروز كه اینجا نشسته ایم به ضرس قاطع عرض می كنم كه ملت ایران، انقلابی تر از سال 57 هستند. ایشان 3 دقیقه صحبت كردند. به غیر از آن قسمتی كه به من اظهار لطف كردند، در تشریح اوضاع و آرمانها، همه چیز را گفتند. حالا بزرگترین سخنران ها هم بیایند هر چه بگویند همین است، بالاتر از این، كسی حرفی ندارد كه بزند.

ملت در سال 57 چه می خواستند؟ از چه چیزی ناراضی بودند؟ می گفتند چرا عدالت و صداقت نیست؟ چرا تبعیض و وادادگی هست؟ چرا عزت و استقلال نیست؟ چرا فاصله طبقاتی هست؟ چرا فساد و بخور بخور هست؟

همان زمان اگر از آنها سوال می كردیم شما كه انقلاب كردید و می گویید جمهوری اسلامی، چه می خواهید؟ می گفتند ما می خواهیم عدالت، صداقت، آزادی، پاكی، عزت و استقلال باشد. تمام این واژه ها در سخنان امام هست. آن زمان اكثر مردم اسلام را دوست داشتند، الان هم مردم اسلام را می خواهند ولی برای چه؟ برای همین ها، این ها نباشد و این ها باشد.

الان 42 سال از انقلاب گذشته است. اگر امروز به خیابان برودید، اولا نارضایتی خیلی بالا است. ما در عمرمان ندیدیم كه اینقدر نارضایتی وجود داشته باشد. مردم از چه چیزی ناراضی هستند؟ باز هم همان حرف هاست. اگر امروز هم از مردم بپرسیم كه از چه چیزی ناراضی هستید، چه می گویند؟ می گویند چه شد؟ چرا تبعیض، بی صداقتی، فساد، بی عدالتی و ظلم وجود دارد؟ استقلال و عزت ما دارد آسیب می بیند. ایشان در صحبت هایشان اینها را گفتند.

هیچكس در خیابان نمی گوید كه من ناراحت هستم چون اجازه نمی دهند من فساد كنم! چون اجازه نمی دهند من دزدی كنم، ناراضی هستم! كسی همچین حرفی را نمی زند. همه می گویند چرا دزدی هست؟ بعد می پرسیم چه می خواهید؟ می گویند ما می خواهیم عدالت، صداقت، عزت و ... باشد. باز هم همان حرف هاست.

انقللاب یك امر دائمی است. مال یك مقطع نیست كه بگوییم تمام می شود اما امروز عمق و دایره اش خیلی وسیعتر از سال 57 است. امروز با 85 میلیون جمعیت، با هر كدام كه صحبت می كنیم بروز از همه چیز خبر دارند. وقتی می گوید بی صداقتی نباشد، می گوییم كجا بی صداقتی بوده است؟ صد مورد را می شمرد. الان مردم كوچه و بازار، نه آنهایی كه متخصص كار هستند، تحلیل های اقتصادی می كنند. وقتی می گوییم عدالت می خواهی، این یعنی چه؟ 20 مورد برایت می شمرد. حالا این ها فقط به ایران اختصاص دارد؟ نه، این جهانی است. الان در دنیا دارد موج عظیمی راه می افتد.

از زمانی كه دموكراسی آمد، یك امیدی به دموكراسی بود كه خود مردم برای خودشان تصمیم بگیرند. مكتب ما هم همین را می گوید، خدا هم همین را می گوید. می گوید خودتان باید برای خودتان تصمیم بگیرید. كاری كه من، پیغمبر و امام می كند، هدایت است. ما راه را به شما نشان می دهیم. اگر انسان انتخاب نكند كه دیگر بهشت و جهنم معنا ندارد. دموكراسی آمد و گفت مردم خودشان تصمیم بگیرند ولی كم كم باندهای ثروت و قدرت درست شدند و كم كم مردم هم كنار زده شدند و یك حلقه هایی شكل گرفت.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com