نتانیاهو: متوقف کردن ایران اولویت اصلی من است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گویی ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران را تکرار کرده و مدعی شد که نقش موثری در ممانعت از آن داشته است.

تولید، نگه داری و انبار کردن تسلیحات هسته‌ای حرام است


به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با این روزنامه درباره عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: فکر می کنم کارهایی که او کرد، به رسمیت شناختن بلندی های جولان تحت حاکمیت اسرائیل، به رسمیت شناختن اورشلیم(قدس) به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت به اورشلیم، خارج شدن از توافق هسته ای خطرناک ایران چیزهای بسیار خوبی بوده‌اند. و طبعا از آن استقبال می کنم، چرا که سیاستم این است.

نتانیاهو گفت متوقف کردن برنامه هسته ای ایران یکی از اولویت های اصلی او در آینده است و از ایستادگی در برابر دولت اوباما برای مخالفت با توافق هسته ای دفاع کرد.

او در این باره مدعی شد: ایران به خاطر کاری که من کردم سال ها عقب افتاد و به خاطر کاری که خواهم کرد، هیچ وقت یک سلاح هسته ای نخواهند داشت. تا زمانی که من نخست وزیر باشم، ایران هیچ گاه بمب هسته ای نخواهد داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بیان کرد که این موضع سرسختانه علیه ایران، چیزی بود که به عادی سازی روابط بحرین، امارات متحده عربی، موناکو و سودان با رژیم صهیونیستی کمک کرد.

نتانیاهو در این باره اظهار کرد: این چیزی بود که محور تحول شد. چیزی بود که باعث شد به اسرائیل بیایند. آن ها اسرائیل را نه تنها یک منبع فناوری برای همه چیز، انرژی پاک، های-تِک، آب و دیگر چیزها می دانند، بلکه اسرائیل را می بینند که مقابل ایران، که آن ها را می ترساند، ایستاده است. (ایران) با نابودی، ما را بیشتر تهدید می کند، اما آن ها به این پی بردند و بنابراین اسرائیل یک متحد ناگزیر شد.

او در آخر با گفتن این که میراثش «محافظ اسرائیل بودن و آزادی بخش اقتصاد آن» خواهد بود، مطرح کرد: محافظ اسرائیل خواهم بود چرا که بیشتر زندگی ام را وقف ممانعت از ایران در دستیابی به یک سلاح هسته‌ای کرده ام.

ادعای نتانیاهو مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که طبق فتوای مقام معظم رهبری ایران، تولید، نگه داری و انبار کردن تسلیحات هسته‌ای حرام است و مقامات کشورمان بر این اساس، بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران تاکید کرده اند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir