اسرائیل وضعیت فوق العاده اعلام کرد
رژیم صهیونیستی به دنبال ناآرامی های پیاپی و شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله شهرک نشینان صهیونیست در شهر اللد وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

ورود مستقیم یگان گارد مرزی به درگیری‌ها


خبرگزاری آناتولی بامداد چهارشنبه به نقل از کانال رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به «کان»، حالت فوق العاده در این شهر به دنبال مشورت های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با مسئولان بلندپایه صورت گرفت .

پلیس رژیم صهیونیستی، ۱۷ فلسطینی را در جریان درگیری ها در اللد و الرمله شهر مجاور آن دستگیر کرد.

درپی فرمان بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای کمک گرفتن از نیروهای گارد مرزی به منظور برقراری امنیت در شهرهای مختلط یعنی شهرهای دارای جمعیت فلسطینی و یهودی، برای نخستین بار یگانی از نیروهای گارد مرزی اسرائیل وارد این شهر شد.

روزنامه یدیععو ت احروث سه شنبه شب اعلام کرد که پلیس اسرائیل کنترل اوضاع در اللد را از دست داده است.

روز سه شنبه صدها تن از ساکتان این شهر، یک جوان ۲۵ ساله را که به ضرب گلوله یک شهرک نشین صهیونیست در جریان ناآرامی های مردمی این شهر به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است.

گروه های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی تحت عنوان، «سیف القدس» خبر داده بودند.

به گزارش رسانه ها، بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۳۰ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک شهید و ۲۰۳ تن زخمی شدند.

اقدام‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی با محکومیت کشورها ، نهادهای بین المللی و سازمان های حقوقی بشری مواجه شده است .

دیده بان حقوق بشر این حملات را وحشیانه خواند و خواستار تلاش جامعه بین المللی برای جلوگیری از ادامه آن شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir