قالیباف : مشارکت پایین برنده ندارد
رئیس مجلس گفت: نامزدهای انتخابات باید با اهتمام بیشتر از دوره‌های گذشته در رعایت موازین شرعی و اخلاقی از تخریب یکدیگر و طرح ادعاهای غیرمنصفانه علیه رقیبان با جدیت بپرهیزند.

رهبران منطقه به یاری نیروهای مقاومت بشتابند


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: جنایت‌های بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی را قویاً محکوم می‌کنیم، قلب اسلام برای فلسطین می‌تپد و امت اسلامی و جریان مقاومت با قدرت و اعتماد به نفس و تا پایان جان پای آرمان فلسطین ایستاده‌اند و غاصبان صهیونیسم را به سزای عمل خود خواهند رساند.

وی ادامه داد: از مقاومت و ایستادگی همه طرف‌ها در فلسطین استقبال می‌کنیم و حامی هر اقدامی برای متوقف کردن ماشین جنایات رژیم صهیونیستی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: طرح‌های بی‌حاصلی چون معامله قرن با وادادگی برخی سران عرب به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید. ضروری است همه رهبران منطقه هر چه سریع‌تر به یاری نیروهای مقاومت بشتابند و مانع نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه موضوع مهم این روزها انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار داشت: با پایان یافتن ثبت نام نامزدها، انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله جدی خود شده است. تعداد زیاد نامزدها از طیف‌های سیاسی مختلف نشانگر آن است که نخبگان سیاسی کشور با سلیقه‌های مختلف هم فرآیند انتخابات را در ایران پذیرفتند و هم جایگاه ریاست جمهوری را موثر دانسته و اختیارات کافی برای ایجاد تحول و تغییر برای آن قائل هستند.

حضور پرشمار نامزدها شاخص، طلیعه امیدوارکننده‌ای برای مشارکت بالاست

قالیباف گفت: حضور پرشمار نامزدهای شاخص، طلیعه امیدوار کننده ای برای برگزای انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا محسوب می شود. جدی شدن فضای رقابتی و مشارکت بالای مردم به نفع کشور و خواسته همه دلسوزان ایران سرافراز است.

وی افزود: تبدیل این شور انتخاباتی به مشارکت قطعی در انتخابات در صورتی اتفاق می‌افتد که نامزدهای انتخابات و جریان های وابسته به آنها به این مهم اعتقاد داشته باشند که امیدآفرینی و ترسیم افق روشن پیش روی کشور و ارائه راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به آنها امری ضروری برای افزایش مشارکت در انتخابات است.

نامزدها از تخریب یکدیگر و طرح ادعاهای غیرمنصفانه بپرهیزند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای محترم این دوره از انتخابات و حامیان آنها باید با اهتمام بیشتر از دوره های گذشته در رعایت موازین شرعی و اخلاقی از تخریب یکدیگر و طرح ادعاهای غیرمنصفانه علیه رقیبان با جدیت بپرهیزند. چون اینگونه اقدامات در نهایت باعث سیاه نمایی از وضعیت کشور شده و مردم را به غلط نسبت به آینده ناامید می کند.

قالیباف تأکید کرد: ملت ایران بهتر از هر کسی می داند که قدرت ایران سربلند ما در قدرت مردمی است. افزایش این قدرت مردمی مستقیما به تأمین منافع ملی در عرصه های مختلف بین المللی در برابر دشمنان مردم ایران منجر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیز ما به این مسئله توجه جدی دارند که رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مسئول اجرایی کشور مهمترین نقش را در شئون مختلف زندگی آنها ایفا می کند.

وی ادامه داد: بدیهی است با توجه به اهمیت این مسئله، استفاده نکردن از ظرفیت مشارکت در انتخابات برای تأثیرگذاری بر سرنوشت خود به منافع مردم در تمام گروه های اجتماعی آسیب خواهد رساند.

مشارکت پائین هیچ برنده‌ای ندارد

قالیباف با تأکید بر اینکه مشارکت پائین هیچ برنده ای ندارد، اظهار داشت: مردم از حق خود برای ریل گذاری دستگاه اجرایی کشور استفاده کنند و آینده را با خواست و مشارکت خود بسازند. امروز فرصت مناسبی است که همه ما با هر سلیقه و جناح بندی سیاسی و هر عقیده و نگرشی دست به دست هم دهیم تا به فرموده رهبر انقلاب، ایرانی قوی را بسازیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com