هیل : بایدن به دنبال تشدید فشارها بر ایران است
وبسایت کنگره آمریکا در ادامه بزرگنمایی تهدیدهای دولت واشنگتن، از قصد بایدن برای استفاده از اهرم تحریم برای تشدید فشارها علیه ایران و تحمیل مطالبات نامشروع به این کشور خبر داد.

سیاست بایدن در شدید شدن فشار بر ایران



این رسانه آمریکایی در ادامه بزرگنمایی تهدیدهای واشنگتن، مدعی شد که گزینه های متعددی روی میز است که دامنه آن از تشدید محدودیت های صادرات نفت ایران تا اعمال تحریم های جدید علیه برنامه های موشکی و پهپادی این کشور، گسترش می یابد.

این در حالی است که آمریکایی ها این روزها با ادامه سیاست انداختن توپ به زمین طرف مقابل، وقفه به وجود آمده در مذاکرات وین را ناشی از تعلل ایران جلوه داده و مدعی شده اند که نمی توان تا ابد به گفتگو ادامه داد.

همزمان، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی است که ممکن است ایران با «مطالبات غیر واقعی» به هفتمین دور از مذاکرات وین بازگردد!

پیشتر، وال استریت ژورنال مدعی شده بود که تازه ترین مطالبه ایران این است که دولت واشنگتن با بندی موافقت کند که خروج آمریکا از توافق را به موافقت سازمان ملل منوط می کند تا مبادا اشتباه عامدانه دونالد ترامپ مبنی بر خروج یک جانبه از برجام تکرار شود.

از سوی دیگر، طرف ایرانی با زیر سوال بردن حسن نیت آمریکا می گوید: واشنگتن می‌خواهد توافق هسته‌ای را برای مسائل موشکی و منطقه‌ای گروگان بگیرد.

به گفته نمایندگی دائم ایران در وین، آمریکا حاضر به برداشتن تحریم‌ها علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی که توسط دولت ترامپ به بهانه غیرهسته‌ای تحت تحریم قرار گرفتند و همچنین لغو قانون تحریمی کاتسا، نیست. این در حالی است که تمامی اقدامات ترامپ از جمله توسل به بهانه‌های غیر هسته‌ای برای اعمال تحریم با هدف تخریب کامل تفاهم هسته‌ای صورت گرفته بود و از سوی دیگر، این نشان دهنده عزم جدی دولت جدید آمریکا در استفاده از کارت‌های ایجاد شده در دولت قبلی و همچنین پیگیری سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com