«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرده بود، در یک توییت نوشت: «گفت‌و‌گوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم».

نریکه مورا : گفت‌و‌گوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم


طبق اعلام انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا او از فرصت حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تهران، برای انجام رایزنی‌‌ها درباره مسائل مختلف از قبیل برجام استفاده کرده است.

معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری درباره دیدار خود با مقام‌های خارجی حاضر در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی توضیحی ارائه داد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا به توییت «چوی جونگ کان» قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران پاسخ داد.

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی پس از دیدار اخیرش با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین انریکه مورا در صفحه توئیترش نوشت: «اینجا در تهران، ملاقات‌های بسیار سازنده و پربار با عباس عراقچی و انریکه مورا (معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) داشتم. حمایت دیپلماتیک کره از تلاش ها برای احیای برجام ادامه خواهد داشت. اهمیت فراوانی برای روند صلح جهان و شبه جزیره کره دارد».

2665952_735.jpg

دیدار انریکو مورا و «چوی جونگ کان» در تهران


مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر در این باره نوشت: «از چوی جونگ کان قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی به خاطر گفت‌و‌گوی بسیار جالبی که درباره برجام و شبه جزیره کره داشتیم، تشکر می‌کنم. بی صبرانه منتظر سفر شما به بروکسل به منظور ادامه تقویت روابطمان با (کره جنوبی) شریک کلیدی اتحادیه اروپا هستم».

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح بیشتری درباره محور رایزنی‌ها او و مقام ارشد کره جنوبی درباره برجام نداد.

سفر مورا به تهران در شرایطی انجام شده که روز گذشته در خبرها آمده بود که این مقام ارشد اتحادیه اروپا با برخی مقام‌های ایرانی دیدار کرده بود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سیزدهم مرداد ماه در تهران با انریکو مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده بود.

ظریف در این دیدار از مواضع اروپا و بی عملی آنها در قبال بدعهدی‌های آمریکا انتقاد کرد و گفته بود: اروپایی‌ها به واقعیات توجه بیشتری کرده و با سیاست‌های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی نکنند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir