صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور تایید شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌ ها و سوابق وزیر پیشنهادی کشور توسط این کمیسیون خبر داد و صلاحیت احمد وحیدی برای تصدی این وزارتخانه را مورد تایید کمیسیون اعلام کرد

صلاحیت احمد وحیدی برای تصدی وزارت کشور تایید شد

«محمود عباس زاده مشکینی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت و برنامه‌های «احمد وحیدی» وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد و گفت: براساس اطلاعات و اسناد مدارک موجود، وحیدی دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکترای تخصصی در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است. وی گردش مدیریت بسیار گسترده ای داشته و فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت هشت سال از جمله سوابق وی است.

وی با اشاره به اینکه وحیدی وزیر دفاع، رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی به مدت هشت سال، عضو هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، گفت: وزیر پیشنهادی کشور سابقه مدیریتی خوبی در سطوح مختلف دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کشور یک وزارت راهبردی است و حساس ترین و حیاتی ترین نقش را در کارآمدی دولت برعهده دارد، خاطرنشان کرد: وظایف این وزارتخانه در چهار محور سیاسی-اجتماعی، امنیتی-انتظامی، هماهنگی امور اقتصادی و شوراها و مدیریت امور شهرداری ها و روستاها قابل طبقه بندی است.

وی ادامه داد: در ذیل این چهار بخش، حدود ۱۴ وظیفه برای وزارت کشور تعریف شده است که در راس آنها امور سیاسی، احزاب، تشکل‌های سیاسی، اقلیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی، امور امنیتی-انتظامی، شوراها، توسعه مدیریت منابع انسانی، ثبت احوال، آموزش و پژوهش، دولت الکترونیک، بانوان و امور خانواده، ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: وزارت کشور در بین دستگاه‌های اجرایی دقیقا مانند نخ تسبیح است و در استان ها، استاندارانش و در شهرستان ها، فرماندارانش و در بخش ها، بخشدارانش همین نقش را ایفا می کنند. در حقیقت، سه هزار و ۵۰۰ مدیر ستادی و صفی این وزارتخانه مانند این نخ تسبیح عمل می کنند. وزیر کشور در کابینه به همین خاطر شیخ الوزرا نامیده می شود.

وی افزود: اگر ما از دولت انتظار کارآمدی داریم کارآمدی دو مولفه دارد که یکی کارآمدی تک تک وزیران است و دیگری که بسیار مهم است مولفه هماهنگ کننده و هم‌افزاست. مولفه دوم وظیفه وزارت کشور و وزیر کشور است. وزارت کشور وزارت داخله و مسئول امور داخل کشور است. باتوجه به گزارشی که وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون ارائه کردند برای تغییر و تحول در هر چهار حوزه برنامه دارند. متاسفانه این وزارتخانه با این عظمت، الان به قرارگاه نیروهای قرضی تبدیل شده است و امیدواریم آقای وحیدی با تجربه‌ مدیریتی خوبی که دارند وضعیت این وزارتخانه را بهبود بخشند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir