روسیه خواستار تحریم تسلیحاتی اوکراین شد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ایالات متحده خواست تا از ارسال تسلیحات به اوکراین خودداری کند.

کمکی ۶۰ میلیون دلاری امریکا به روسیه


«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کشورهای جهان خواست تا با به رسمیت شناختن واقعیت جنگ داخلی در اوکراین، این کشور را مورد تحریم تسلیحاتی قرار دهند.

به گفته این دیپلمات روس، اوکراین در حال حاضر در مرحله یک درگیری مسلحانه داخلی و فعال است.

زاخارووا در ادامه افزود: «ما نگران اقدامات ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو هستیم که با هدف حمایت از رویه نظامی گری در اوکراین انجام می‌شود، این مستقیماً و به منفی‌ترین شکل ممکن بر روند حل مناقشه اثر می‌گذارد و منجر به تشدید تنش خواهد شد».

پیش از این نیز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت که برنامه آمریکا برای ارائه کمک نظامی به دولت کی یف، ممکن است به انجام اقدامات غیرقابل پیش بینی از سوی اوکراین از جمله توسل به زور برای حل مناقشه جنوب شرق این کشور منتهی شود و این بسیار خطرناک است.

پسکوف همچنین بابت اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش حتی یک کلمه درباره پیمان مینسک با او صحبت نکرده است؛ ابراز نگرانی کرد. این پیمان ناظر بر آتش بس در منطقه «دونباس» واقع در شرق اوکراین و در مجاورت مرزهای روسیه است.

به گفته سخنگوی کرملین، این به اصطلاح دوستی که در باب دشمنی با روسیه، میان واشنگتن- کی یف وجود دارد؛ اصلی‌ترین دستور کار دیدار بایدن و زلنسکی بود.

شایان ذکر است که دولت بایدن قرار است به بهانه افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه و تقویت قدرت پدافندی و رزمی اوکراین، کمکی ۶۰ میلیون دلاری به این کشور ارائه کند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com