ایران، وقابع شب گذشته در پنجشیر را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حملات شب گذشته به پنجشیر به اشد وجه محکوم است.

حملات دیشب به اشد وجه محکوم است


سعید خطیب‌زاده در نشست خبری:

* (درباره دخالت نظامی پاکستان در خصوص تحولات افغانستان): اخباری که از پنجشیر می‌رسد نگران کننده است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است.

* شهادت رهبران افغانستانی مایه تاسف عمیق است. دخالت خارجی را در دست بررسی داریم. تاریخ افغانستان نشان داده مداخله خارجی مستقیم و غیرمستقیم نتیجه‌ای جز شکست برای نیروی متجاوز نداشته و مردم افغانستان مستقل و غیور هستند. موضوع پنجشیر باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

* هیچ کس نباید اجازه دهد این مسیر به برادرکشی ختم شود. طالبان به تعهدات خود پایبند باشد. گرسنگی دادن به مردم پنجشیر و قطع آب و برق و ... مایه تاسف است. ایران تمامی مساعی و همت خود را به کار می‌گیرد که به پایان آلام مردم افغانستان کمک کند. این خواست و اراده مردم است که باید محقق شود نه دخالت خارجی و نه هیچ طرح و توطئه دیگری.

* تذکر جدی می‌دهم که تمامی حقوق قرمز و تعهدات ذیل حقوق بین‌الملل رعایت شود. ایران از نزدیک تحولات افغانستان را پیگیری می‌کند.

* نهادهای بین‌المللی در کنار کشورهای منطقه وظیفه دارند صلح و ثبات را در افغانستان تضمین کنند.با کمک‌ گروه‌های افغانستانی کمک می‌کنیم صلح پایدار در افغانستان برقرار شود. رفتار دولت آتی است که نوع رفتار ایران و کشورهای بین‌المللی و عرصه بین‌المللی را مشخص می‌کند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com