عراق 30 هزار ویزای دیگر برای ایرانی ها صادر می کند
منابع رسانه‌ای عراق از موافقت دولت الکاظمی با افزایش ۳۰ هزار نفری تعداد زائران ایرانی به مراسم اربعین امام حسین(ع) خبر دادند.

سهمیه ایرانی‌ها برای اربعین، ۳۰ هزار نفر بیشتر شد


به نقل از میدل ایست نیوز ، "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق دو روز پیش از سفر به تهران با افزایش 30 هزار نفری تعداد زائران ایرانی مراسم اربعین امام حسین (ع) موافقت کرد.

میدل ایست نیوز نوشت: علاوه بر 30 هزار مجوزی که پیش از این در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق برای ایران در نظر گرفته شده بود، نخست وزیر این کشور 30 هزار ویزای دیگر نیز به ایران هدیه کرد.

با افزایش این تعداد، مجموع تعداد ویزاهای دولت عراق برای زایران ایرانی در اربعین به شمار 60 هزار می‌رسد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.

سایت الفرات و نیز صابرین نیوز این خبر را مخابره کرده‌اند. هنوز دولت عراق رسما به خبر افزایش تعداد زائران ایرانی اربعین واکنش نشان نداده است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو در خصوص سفر زوار ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی و انتظار جمهوری اسلامی ایران برای افزایش رقم اعطای مجوز حضور زوار کشورمان در این مراسم با شکوه، همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا با طرف عراقی به رایزنی پرداخته بود.

وزیر امور خارجه عراق هم با اعلام اینکه دولت عراق در حال تلاش برای انجام راه هایی به منظور افزایش زوار با رعایت پروتکلهای بهداشتی میباشد، اعلام کرده بود موضوع را بررسی و متعاقبا پاسخ خواهد داد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com