معاون رئیسی : ۱۶ سالگی ازدواج کردم با حق طلاق
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده دولت رئیسی می‌گوید: ۱۶ سالگی ازدواج کردم با حق طلاق و کار و تحصیل.

انسیه خزعلی، در اولین نشست خود با خبرنگاران:



* کم شدن ازدواج یک مساله مهم در جامعه ماست. باید حتما راهکارهایی برای ارتقای وضعیت ازدواج فراهم شود.قوانینی که برای تسهیل ازدواج داریم کم نیست اما در اجرایی شدنش کاستی و رکود داشته است. امیدواریم هماهنگی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد تا با برنامه‌ریزی و نظارت معاونت زنان بتوانیم این موضوع را تسهیل کنیم.

* جمعیت اختصاص به زنان ندارد و مرتبط با کشور و خانواده است. برای مردان و زنان باید این موضوع مورد توجه باشد. تجرد قطعی ضربه به جمعیت می‌زند و باید شرایط اقتصادی و فرهنگی برای ازدواج در سن باروری ایجاد شود. باید موضوع ناباروری مورد توجه قرار بگیرد و بیمه‌ها کمک کنند. با کمک‌های اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی ترغیب به فرزندآوری در کشور ما صورت بگیرد.

* هر نوع ظلمی که به زنان شود، از جمله ازدواج‌های قبل از بلوغ موافق نیستیم. ما نیاز به کار فرهنگی در این زمینه داریم. ما باید اقناع‌سازی کنیم تا کودکان مورد اجحاف قرار نگیرند. بعضی مواقع به من می‌گویند که تو ۱۶ سالگی ازدواج کرده‌ای. اینکه دختر مراحل مختلف بلوغ را طی کرده باشد مهم است. من شرط تحصیل، فعالیت اجتماعی، شرط طلاق، شرط مکان زندگی را گذاشتم. پدرم به شرایط نگاه کرد و گفت با همه موافقم به جز شرط طلاق. اما باز هم قبول کرد.در هر حال رشد فکری بسیار مهم است.

* ما باید روی سبک زندگی‌مان کار کنیم. باید ارزش‌های اخلاقی و دینی زن بودن و مادر بودن باید تقویت شود. توجه به طبیعت جزو سبک زندگی است که باید به آن توجه کنیم. زنان زیادی اعلام آمادگی می‌کنند که در حوزه سبک زندگی وارد شوند.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir