ذوالنور : آقای الهام علی اف ، امر برایش مشتبه شده !
عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت که آذربایجان و ترکیه و هر کشور دیگری که بخواهد با دم شیر بازی کند و منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند، از ایران سیلی محکمی خواهد خورد.

هشدار ذوالنوری به جمهوری آذربایجان و ترکیه


حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس در گفت و گویی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تحرکات ایجاد شده در شمال‌غرب کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران حسن همجواری و حفظ تمامیت ارضی کشورها و به ویژه کشورهای همسایه را همواره مورد تأکید و احترام قرار داده است.

وی افزود: کشورهای اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غیراسلامی اهمیت بیشتری دارند و ما نسبت به این کشورها یک احساس قلبی و دینی داریم، بنابراین برای کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه اسلامی‌مان احترام خاص قائلیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حسن همجواری و احترام متقابل اقتضا می‌کند که ما بی‌احترامی و تهدیدی از ناحیه کشورهای منطقه احساس نکنیم. یک مصداق احساس ناامنی و تهدید این است که بعضی از کشورهای همسایه ما به بهانه تأمین امنیت خودشان به دشمنان ما اتکا کنند و پای دشمنان ما را پشت مرزهایمان باز کنند یا بخواهند مرزهای منطقه را تغییر دهند که بر منافع جمهوری اسلامی اثر بگذارد.

ذوالنوری: آذربایجان و ترکیه اگر بخواهند منافع ایران را تهدید کنند از ما سیلی محکمی خواهند خورد

ذوالنوری خاطرنشان کرد: آقای الهام علی‌اف، امر برایش مشتبه شده و دچار خطای تحلیل شده و دچار یک کجروی فکری شده است و فکر کرده که اگر اتحاد با ترکیه و رژیم صهیونیستی یک مثلثی در منطقه تشکیل دهند، می‌توانند مرزهای شمال ما را تحت‌تأثیر قرار دهند و همسایگی‌مان را با ارمنستان قطع کنند و با اشغال خاک این کشور، همسایگی ما با ارمنستان را از بین ببرند و یکی از سه راه دسترسی ما به اروپا که از راه ارمنستان است را قطع کنند.

وی افزود: آذربایجان و ترکیه با این کار خود تکیه به رژیم صهیونیستی و تسلیحات رژیم صهیونیستی را در منطقه رواج دادند و از سوی دیگر پای گروهک‌های ضدانقلاب، ضداسلام را در منطقه باز کردند. اینها همگی تهدید برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند و لذا ما هم به آذربایجان و هم به ترکیه هشدار می‌دهیم و هر کشور دیگری که می‌خواهد با دم شیر بازی کند تا زمانی که کشورهای منطقه دست دوستی‌شان عقب نرفته جمهوری اسلامی با آنها دوست است اما اگر بخواهند منافع جمهوری اسلامی را تهدید کنند یقینا جمهوری اسلامی سیلی محکمی به آنها خواهد زد و در واقع حکام وابسته از ملت‌های منطقه سیلی محکمی را خواهند خورد.

وی اظهار داشت: بنابراین مسئولین آذربایجان و ترکیه باید سر عقل بیایند و به مسیری بازگردند که منافع کشورهای منطقه را تأمین می‌کند.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com