آمریکا : برای توافق درباره برجام آمادگی داریم
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای کشورمان گفت که واشنگتن برای توافق درخصوص بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام آمادگی دارد.

تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای کشور


 یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری –تحلیلی واشنگتن فیری بیکن به تکرار ادعاهای بی‌اساس و ساختگی غرب و آمریکا علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان پرداخت.

این دیپلمات آمریکایی که نامی از او برده نشده است در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران مدعی شد که آن‌چه امتناع ایران از اجازه دسترسی بازرسان هسته‌ای بین‌المللی به سایت‌های هسته‌ای مناقشه برانگیز این کشور می‌خواند، کار دولت بایدن برای رسیدن به هدف خود مبنی بر بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 را سخت‌تر کرده است.

وی در ادامه تلاش کرد دلیل وقفه پیش آمده در مذاکرات وین را متوجه ایران بداند و افزود: ایران می‌گوید که می‌خواهد به راه حل دیپلماتیک بازگردد اما همچنان گام‌هایی را برای دشوارتر کردن آن برمی‌دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین اظهار داشت: ما کماکان از ایران می‌خواهیم که هرچه فوری اجازه دسترسی‌های مورد نیاز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فراهم کند. ایالات متحده به روشنی گفته است که ما آمادگی دست یافتن به یک فهم مشترک برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را داریم.

وی ادامه داد: اعطای دسترسی‌های مورد نظر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ تداوم دانش درباره فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با برجام ضروری است، موضوعی که برای اجرای سریع هرگونه توافق درخصوص بازگشت متقابل به پایبندی به برجام مهم خواهد بود.

همچنین ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پنج‌شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری درخصوص احیای برجام گفت: مهم است که طرفین با یکدیگر (به پایبندی‌های هسته‌ای‌شان) بازگردند و از همانجا که مسائل را رها کرده بودند، آغاز کنند. به باور ما مسیر دیپلماسی همچنان باز است.

وی تاکید کرد: همچنین از نظر ما بازگشت قریب‌الوقوع به وین الزامی است، چراکه این فرایند نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه‌ و کش یابد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir