واکنش تند وحیدی به اظهارات الهام علی اف
وزیر کشور ایران اظهار داشت: اظهارات رئیس جمهور آذربایجان نه با حُسن همجواری سازگار است و نه با یک سیاست‌ ورزی درست تطابق دارد، یک نوع بحران‌ آفرینی است.

سیاست آذربایجان یک نوع بحران آفرینی است


احمد وحیدی ظهر وزیر کشور ایران، امروز در حاشیه نشست تخصصی روند برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر درباره اظهارات رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر اینکه ارمنستان به مدت ۳۰ سال با کمک ایران، مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌ کرده است، اظهار کرد: این اظهارات را هیچ کس در دنیا تأیید نمی‌ کند، آمارهای رسمی وجود دارد که ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌ شود و برخی از کشورهای مدعی کمتر از یک درصد کشفیات دارند.

وزیر کشور ایران افزود: این ادعا خوب نیست، نه با حُسن همجواری سازگار است و نه با یک سیاست‌ ورزی درست تطابق دارد، یک نوع بحران‌ آفرینی است که بیشتر نگران هستیم دست‌ های دیگری به دنبال بر هم زدن روابط کشورهای همسایه باشند و از این منظر می‌ خواهند چنین کاری را شکل دهند.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و میلیاردها میلیارد هزینه در بحث مقابله با مواد مخدر داشته و در این راه سینه سپر کرده است تا مواد مخدر به جاهای دیگر منتقل نشود، لذا امیدواریم اظهارات خلاف واقع خود را اصلاح کنند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir