بحرین حکم صادر شده علیه بانک های ایران را تایید کرد
دادگاه عالی تجدید نظر بحرین حکم صادر شده علیه بانک های ایرانی را تائید کرد.

تایید محکومیت بانک‌های ایرانی توسط دادگاه عالی تجدیدنظر بحرین



به گزارش پایگاه خبری میدل ایست٢٤، دادگاه عالی تجدید نظر بحرین حکم صادر شده علیه بانک مرکزی ایران، بانک المستقبل و شش تن از کارکنان آنها و همچنین چند بانک ایرانی دیگر به ادعای پولشویی را مورد تائید قرار داد.

وائل بوعلاوی معاون دادستان کل بحرین ضمن اعلام این خبر گفت که پنج نفر از کارکنان بانک المستقبل، در مجموع به ١٠ سال حبس و نفر ششم آنها نیز به پنج سال زندان محکوم شده اند. همچنین هرکدام از آنها به پرداخت یک میلیون دینار بحرینی جریمه شده‌اند.

این مقام بحرینی افزود: بانک مرکزی ایران و دیگر بانک‌های ایرانی نیز هر کدام به پرداخت یک میلیون دینار بحرین محکوم شده اند. همچنین حواله‌هایی به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار، ۹۶۷.۹ میلیون دلار، ۵۳.۳ میلیون درهم امارات و ۲۳۵ میلیارد ریال ایران نیز ضبط شده است.

بانک المستقبل با سرمایه‌گذاری مشترک دو بانک ملی و صادرات ایران و همچنین بانک الاهلی یونایتد بحرین تأسیس شد و سپس دفتر مرکزی خود را در منامه افتتاح کرد. دادستانی کل بحرین مدعی است که فعالیت های این بانک خلاف قوانین بوده است و بانک مرکزی ایران از طریق آن برای انجام «معاملات مالی مشکوک» استفاده کرده است.

بوعلاوی همچنین گفت که تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و انتظار می رود که افراد بیشتری در ارتباط با پولشویی و انجام تراکنش های غیرقانونی متهم شوند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir