روایت قالیباف از تعداد فرزندان دلخواه زنان متاهل
رئیس مجلس گفت: تعداد فرزندان دلخواه زنان متاهل در بازۀ سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، حدود ۳ فرزند است.

فرزندان دلخواه زنان متاهل حدود ۳ فرزند است


محمدباقر قالیباف:

* (با تاکید براینکه با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، منافع خانواده‌ها در اولویت قرار گرفته است):  در این قانون خانواده ها در اولویتِ تسهیلات مسکن، مشوق‌های اقتصادی، تسهیلات آموزشی و تسهیلات شغلی قرار می گیرند.

* در یک جمع بندی می توان گفت حمایت از خانواده و مادران در سیاست گذاری های فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت خواهد بود. در این قانون احکام روشنی صادر شده است که با اجرایی شدن آنها توسط دولت محترم، مردم عزیز ما تأثیرات آنها را به طور ملموسی در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

* تلاش این مجلس بر این است که در سیاستگذاری و قانون گذاری طوری تدوین شود که جامعه بیش از دهه های اخیر دوستدار فرزندآوری و تشکیل خانواده باشد و خانواده کماکان محوریت خود را به عنوان مهمترین جزء تشکیل دهنده جامعه ایرانی و اسلامی حفظ کند.

* مجلس به طور شفاف به دنبال آن است که حمایت های لازم از خانواده هایی که عدم وجود تسهیلات و حمایت های کافی مانع تحقق خواست آنها برای فرزندآوری شده است، پیش بینی نماید. بر اساس یکی از گزارش‌های پژوهشکده آمار، تعداد فرزندان دلخواه زنان متاهل در بازۀ سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، حدود سه فرزند بوده است و این بدان معناست که در شرایط فعلی میان تعداد فرزندان دلخواه و نرخ باروری فاصله‌ای معنی دار حتی تا دو برابر وجود دارد و مادران، علیرغم میل به فرزندآوری به دلیل حمایت‌های ناکافی،  بی‌توجهی سیاستگذاران و فشارهای اجتماعی و اقتصادی از آوردن فرزند بیشتر پرهیز می‌کنند.

* در نظر گرفتن مشوق‌های لازم برای رساندن تعداد فرزندان موجود به تعداد دلخواه مادران، اقدامی ضروری و در جهت کمک به تحقق خواسته‌های خانواده‌هاست، نه تحمیل خواسته‌های دیگران بر آنها؛ در این طرح تلاش شده است که با پیش‌بینی حمایت‌های لازم، خواسته‌های خانواده‌ها و مادران را در اولویت قرار دهیم.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir