توضیح معاون شهردار تهران درباره اتوبوس‌ خوابی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از دستور شهردار تهران برای آماده سازی سالنهای مدیریت بحران برای استقرار کارتن خوابها خبر داد

دستور شهردار تهران برای آماده سازی سالنهای مدیریت بحران برای استقرار کارتن خوابها

محمد امین توکلی زاده صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر تهران در خصوص بی آرتی خوابی و اقدامات شهرداری در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شهر تهران با مشکل کارتن خوابی رو برو است و یکی از معضلاتی است که از گذشته در تهران وجود داشته و رفع آن همیشه یکی از دغدغه های مدیریت شهری بوده است و دیدن صحنه های کارتن خوابی برای شهروندان آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر هم یکی از وظایف اصلی ما ساماندهی کارتن خوابها است که شهردار تهران ما را موظف کرده که این مسئله سامان داده شود گفت: از قبل در شهر تهران زیرساختهایی فراهم شده بود که بعضا مشکلاتی داشت و تا آن جای که ممکن بود در این زمان آنها را رفع کردیم البته این مسئله در پی همکاری خوب با کمیسیون فرهنگی شورا بود که اعضا با بازدیدهایشان از زیرساختها مشکلات را احصا کرده و ما نیز سعی کردیم در این مدت نسبت به رفع موارد اولویت دار اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای حل مشکل افراد بی خانمان چند زیر ساخت داریم که یکی از آنها مددسرا یا گرمخانه است گفت: گرم خانه ها زیرساختی هستند که از گذشته وجود داشتند که می تواند دو هزار نفر را ساماندهی کنند و بارها به روشهای مختلف اطلاع رسانی کردیم تا افراد بی خانمان به این مراکز بیایند واز شهروندان خواستیم که در صورت مواجه با افراد بی خانمان موضوع را از طریق 137 به شهرداری اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه یک زیرساخت دیگر همراه سراها است که برای همراهان بیماران در نظر گرفته شده گفت:با کاهش شیوع کرونا سفر بیماران برای دریافت خدمات از بیمارستانهای دولتی بیشتر شده و ما با کمک شهرداران مناطق نسبت به بازبینی و توسعه همراه سراها اقدام کردیم و علاوه بر استقرار گشت، در خود بیمارستانها برای این زیرساخت اطلاع رسانی کردیم اما در این میان بعضا کسانی هستند که بنا به دلایل مختلف خودشان نه از گرمخانه و نه از همراه سرا استفاده می کنند که باز هم تدبیر شد و اتوبوسهایی در میدانهای اصلی شهر مستقر کردیم تا این افراد دچار ضایعه بیشتری نشوند.

وی با بیان اینکه برخی مناطق مانند هرندی، شوش و ... معمولا جمعیت ثابتی دارند که به گرمخانه نمی روند گفت: ما نمی توانم آنها رامجبور کنیم که به گرمخانه بروند و بعضا مذاکراتمان با این افراد جواب نمی دهد و در همان خیابان می مانندکه برای انها اتوبوس مستقر کردیم.

وی افزود: در شبهای سرد زمستان اتوبوسهایی در محلات تجمعی مستقر کردیم تا این افراد امداد موقت شبانه دریافت کنند و بنا شده در اتوبوسهای بیآر تی پوسترهای نصب شود که از امکانات شهرداری به افرادی که در این اتوبوسها می خوابند اطلاع رسانی شود و همچنین شماره هایی در این اتوبوسها معرفی می شود که بتواند با آنها تماس بگیرند و همچنین در محلات تجمعی پلاکارد نصب می شود تا امکانات شهرداری به آنها معرفی شود.

وی گفت: شهردار تهران عنوان کردند اگر این زیرساختها پر شده از سالنهای مدیریت بحران استفاده کنیم که کسی در شبهای سرد در خیابان نماند و باز هم اگر این ظرفیت پر شد در حال تدوین ظرفیتهای جدید هستیم و به تازگی منطقه شش ساختمانی را تحویل داده و می توانیم با کمک خیرین زیرساختهای بیشتری فراهم کنیم.

مهدی چمران در واکنش به این سخنان گفت: اصلا باید فکر کنیم که قراردادن اتوبوسها درست است یا نه چرا که وقتی فضای بهتری داریم چرا اتوبوس؟ چون این افراد نیازهای دیگری غیر خواب هم دارند و انها چگونه رفع می شود.

وی افزود: اتوبوسهای شرکت واحد در روز باید مسافر جابجا کنند و شبها هم محل استراحت شده اند؟ این اتوبوسها چگونه برای خدمات رسانی صبح آمده می شوند؟


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir