اسرائیل ، جنگنده های امارات را مجهز به لیزر می کند
منابع خبری از توافق امارات و شرکت صنایع جنگ‌افزاری رژیم صهیونیستی برای تجهیز جنگنده‌های ابوظبی به سامانه‌های لیزری ساخت این شرکت خبر دادند.

تجهیز هواپیماهای چند منظوره ابوظبی


شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که امارات و شرکت تسلیحاتی اسرائیلی "البیت سیستمز" (Elbit Systems) قراردادی را برای خرید سیستم‌های حفاظت لیزری مبتنی بر اشعه مادون قرمز و همچنین سیستم‌های جنگ الکترونیک (LA) برای تجهیز هواپیماهای چند منظوره ابوظبی به این سیستم‌ها امضا کردند.

این قرارداد که ارزش آن ۵۳ میلیون دلار اعلام شده است، طی پنج سال اجرا خواهد شد و شرکت "البیت"، سیستم دفاعی J-MUSIC را به امارات ارائه خواهد کرد که شامل یک سیستم هشدار هوایی مبتنی بر مادون قرمز است.

البیت سیستمز نیز در این باره اعلام کرد که با توجه به تهدید روزافزون هواپیماها با موشک‌های ضد هوایی، شاهد افزایش تقاضا برای این نوع وسایل دفاعی بوده است.

البیت سیستمز یک شرکت تسلیحاتی معروف و فعال در بخش‌های هوافضا، صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات اسرائیلی است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات دفاعی و جنگ‌افزاری را تولید می‌کند و شامل سیستم‌های ارتباطات رادیویی، هواپیماهای بدون سرنشین، انواع رادارها، تجهیزات نیروی دریایی، سلاح‌های کنترل از راه‌دور و جنگ‌افزارهای الکترونیکی است.

این شرکت که سازنده پهپادهای نظامی از نوع "هرمس" است، طی بیانیه‌ای که ۱۴ فوریه گذشته منتشر کرد، اعلام کرد که یک شعبه در امارات به منظورهمکاری بلند مدت با نیروهای مسلح این کشور افتتاح کرده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir