واکنش انگلیس به مذاکرات ناتو و روسیه
به دنبال مذاکرات ناتو و روسیه، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای تاکید کرد، لندن و متحدان ناتو صریحا به مسکو اعلام کردند که بسیج نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین و الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه غیرقابل قبول هستند.

حمله نظامی دیگر به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بزرگ است


به گزارش آی نیوز، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در این بیانیه گفت: انگلیس و متحدانمان صریحا به روسیه اعلام کردند که بسیج نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین و الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه غیرقابل قبول هستند. ما اقدامات تهاجمی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده روسیه را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: یک حمله نظامی دیگر به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بزرگ است و هزینه بالایی برای اقتصاد روسیه خواهد داشت و شامل تحریم‌های هماهنگ نیز می‌شود. باتلاق یک درگیری طولانی مدت جان‌های زیادی را خواهد گرفت و به جوامع هر دو طرف لطمه خواهد زد. این واقعیت درگیری‌های مسلحانه است درست مثل همان‌هایی که در گذشته شاهد بوده‌ایم.

لیز تراس در ادامه گفت: انگلیس و متحدانمان در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین متحد هستند و ما شدیدا با رفتارهای تهدیدآمیز کرملین مخالف هستیم.

وی افزود: آنچه قرار است رخ دهد قطعا برای صلح و امنیت اروپا بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. تنها راه رو به جلو برای روسیه کاهش تنش‌ها و مشارکت در مذاکرات معنادار و واقعی است.

در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به بسیج هزاران نیروی خود در مرز اوکراین ادامه می‌دهد، مذاکرات روز چهارشنبه ناتو و روسیه با پیشرفت بسیار اندکی به بن‌بست ختم شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir